Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Månen - 14 augusti 2008 00:55

Här sitter jag, törstig likt en kammeleont i sina rullande och allra lyckligaste dagar.
Återigen har jag starka tecken på att jag fastnat i bloggträsket, eftersom jag väljer att skriva före att dricka kall mjölk med O'boypulver.
Fast just när jag skrev den meningen hade jag precis faktist gått ut till köket för att dricka.. Just det, O'boy.

Alldeles brun i ansiktet efter gårdagens fight med en galen japan, eftersom dom jävlarna färgar av sig så in i hellskotta, sitter jag alltså här - igen.
Efter åratal av skola är det återigen dags för ytterligare sju decennier skola, igen.
Jag hoppas inte gymnasiet tar livet av mig, för det är knappast vad jag vill. Bara halvt.

Och myten om gammelgäddan i Ilandatjärn existerar inte. Den är bara en förklädd, fet sablarns aborre.
Med pipskägg.

Så att ni alla vet har jag ingen aning om vad jag pladdrar på om. Kanske kommer det till nytta, någon dag?
Isåfall får vi se oss om i stjärnorna efter en ny poet. Lurendrejare spejar i sand, kanske kan det vara till någon hjälp?
Poetisk som jag är, kommer jag bara på sådant. För jag är en superhjälte i mina svangligaste dagar, som knappt har råd med en löstagbar fralla.

Ja, som sagt var. Just detta tillfälle att skriva blogg på valde jag att bara pladdra på dom ord som föreföll mig bäst.
Jag tror jag börjar bli väldigt självkritisk. Jag ansåg nämligen det jag nyss skrev vara den värsta smörja jag skrivit på sjuhundra år.

Så varför skrev jag det, då? Och varför låter jag det över huvud taget publiceras?

Det är en uppmaning. Låt tankarna bara göra vad fan dom än vill, skriv ned dom eller kasta dom till en afrikansk hyena. Helt enkelt, gör vad sjutton du än behagar med dina tankar.
Just nu valde jag att bara skriva ned dom, utan att radera ett enda ord. Med undantag för stavfel.

Exempel: Ltusigrukke, skulle raderas. Eftersom jag gjorde ett så in i Norden stort fel, när jag försökte skriva "lustigkurre".
Men, eftersom det där bara var ett exempel på sånt som raderas, raderas inte det där, eftersom det bara var ett exempel på sånt som bör raderas, enligt min mening.

Jag vet inte vad jag tänker, när jag skriver den här smörjan. Låt oss i alla fall gemensammt sjunga "Peace out" i A-moll.

Peace out.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards