Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Månen - 7 maj 2008 21:04

Jag hörde att det var någon politiker som brukade söka på sitt namn på bloggar.
Jag kanske ska testa och skriva en politikergubbe i min blogg, för att testa om den politikern läser min blogg.
Jag prövar Göran Hägglund och Fredrik Reinfeldt. Spännande, nu är det bara att vänta och se, om Göran eller Fredrik hittar hit och ger mig en råfräsig kommentar.

Dagen till ära har jag firat ute i det varma gräset, helt utan vänner. Med ett grässtrå i munnen. Ett grönt grässtrå.
För gräset har blivit grönt, och Peps Perssons gamla klassiker passar så in i bänken. Den som handlar om vackert väder.
Jag vet inte om Peps har några mer klassiker, men den är i alla fall en av dom.
Peps är Sveriges härligaste skåning, och inte gör det honom sämre att han påminner en om att dricka Pepsi, med sitt nästan identiska namn.

Vännerna jag inte umgicks med var borta. Jag var själv, en hel spanskalektion. Läskigt till tusen!
Däremot fanns det ju några främlingar som försökte bjuda in mig, men dom kan lägga ned sina sekt-tankar gällande mig. Jag går inte i närheten av farliga människor som vill ändra åsikt om saker i världen. Det är farligt att umgås med fel personer.

Med fel personer uppstår total tystnad många gånger. Det är otrevligt. Något är jättefel då.
Precis som det är på en tyst åker, så tyst blir det. Farligt tyst. Det känns som om någon bara väntar på att sticka en blank aborrfena i ryggen på en. Pinsamt att vara blodig, om man ska på bröllop efteråt, alltså!

När jag sa "bröllop" kom jag att tänka på att jag aldrig varit på något sådant. Det var ju inte så trevligt. Jag som alltid är sugen på att äta bröllopstårta!
Bröllopstårtan får vänta tills jag blir bjuden på något bröllop.
Ett bröllop som ska bli minnesvärt, det är då jag vill ha bröllopstårta. Och Risifrutti skulle inte sitta helt fel, det heller. Men det har jag däremot ätit många gånger.
Jag har nog ätit mer än 40 Risifruttis i mitt liv. 40 är en väldigt stor summa. Det är ungefär så många liter vätska Joel pissar innan en fotbollsmatch.
Beror hans enormt stora kissbehov på nervositet, eller att han bara vill skippa uppvärmningen?
Det är det ingen som vet. Ty Joel är ett mysterium.

Ska jag berätta om en lustig farbror, kanske? Jag tror jag gör det lite grann, för att göra en liten utfyllnad i det här inlägget. Gubben skämtade om att gator behöver vara 4 meter breda för att tjejer vickar på höften så mycket.
Kul skämt, farbror Yngve. Jag tror att Yngve bör hålla sig till att lära ut dans och attrahera 50 år yngre flickor, istället för att skämta, för hans skämt gick inte hem i klass 9B, 9C och 9D.

Dagens visdomsord: Släng dig inte i väggen om du inte har hjälm, för om du har hjälm så skadas du inte lika mycket.
Håret skyddar knappt en fjärdedel så bra, har jag räknat ut med hjälp av egen fantasi.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards