Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Månen - 25 maj 2008 13:27

Otroligt egentligen, vad mycket man kan göra på en förmiddag. Jag har aldrig upplevt en sådan förut, för antingen sover jag eller så är jag innelåst i en skola.
Egentligen hade jag nog vaknat nu, om det vore en vanlig dag. Men det är inte en vanlig dag, för det är faktist mors dag. Så vi har åkt iväg med familjen och ätit tårta på konditori, med mormor samt min morbror.

Jag har varit med om den jättehemska upplevelsen att sitta i baksätet, medan min bror övningskör (vi krockade bara 4 gånger. Jag tror han börjar lära sig detta med bilkörning nu), jag har ätit tårta på ett konditori, pappa har skjutsat min bror till en buss på väg mot Örebro, själv tog jag en snabbvisit i Borås under morgonen och så har jag klippt gräset.

Nu har jag ljugit två gånger i min föregående textindelning. Ni får själva lista ut vad det var jag ljög om.
Vilken dag! Det känns som att man upplevt en dag, innan den riktiga dagen börjat!
Förmiddagar borde man kanske vakna på, ändå. Så här mycket har jag inte hunnit uppleva sedan jag var på Disneyland!

Igår såg jag en fågel, som jag hade tänkt fota. Men jag har ingen kamera, så det blev inte att jag fotade den. Det var en sparv. Eller, det kan har varit en fink. Eller en domherre.
Jag vette katten. Inte fasen ska det väl förväntas att jag ska kunna identifiera en fågelsort, bara för att jag sett en fågel.
Det gör detsamma vilken ras det är, dom går ändå under benämningen fågel, så nu vet ni i alla fall att jag sett en fågel.

Dagens visdomsord: Låt inte insekter invadera din skalle, jag tror nämligen att även insekter lämnar avföring.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards