Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Månen - 5 maj 2008 20:18

Jag antar att många läsare inte ens noterat att det varit inläggstorka i 5 dagar, men det gör detsamma.
Ni är ändå inga engagerade läsare, för jag har inte fått mer än en kommentar på 5 dagar. Är inte det lite snobb-tråkigt?
Nu sitter jag i alla fall här och skriver i min gröna blogg, så fräsigt som det bara går.

Anledningen till att jag inte skrivit inlägg är som så att jag varit funktionär på en festival.
En festival med deltagare från hela Värmland. Det är många det, och inte minst är det roligt att jag börjat spela fotboll. Fast, har jag kanske redan berättat det?
Om jag har det ursäktar jag mig tre gånger om och applåderar åt folk som minns sådant. Ni är bra!
Ni noterar vad som skrivs, och ni är säkert kulturfolk som gillar att fika.

Kultur är bra, minst sagt. Kultur har festivalen jag varit funktionär på handlat om. Den yngre kulturen.
Ung kultur möts, det var vad festivalen hette. Det var en mysig festival där jag endast sovt i ungefär 11-12 timmar på 4 dagar. Jag har sysselsatt mig hela tiden, och hämtat vatten i en särskola.
Jag har däremot aldrig druckit vatten från särskolan, utan bara hämtat åt törstiga deltagare.

Usch och fy. Jag borde varnat dom, dom dumdristiga omedvetna deltagarna.
En del hade väl fört fram hjälten inom sig, och sagt:
Äsch, vad är det för fel på dom barnen, och klunkat i sig vattnen för fulla muggar.
Då hade jag fått ljuga lite, och tvingats säga att vattnet kom från en förgiftad oas i Afrika.

Stackars i princip alla deltagare som drack äppeljuice. Ni har ingen aning om vilka som berört dom kranar vattnet kommer i från, och vad katten som hänt med syret i lokalen vattnet befunnit sig på.
Varför jag sa äppeljuice denna gången, det har sin förklaring. Äppeljuicen var sån där koncentrerad juice, som det krävs vatten för.
Högkoncentrerad, heter det så?
När jag skrev "heter" kom jag att tänka på getter, för att det nästan rimmar. Fiffigt.
Tänk om man skulle heta Get. Vad bra!

Jag gillar kaniner, majbrasan såg jag tio minuter av och himlen är blå. Allt är bra, förutom att jag är tragiskt trött.
Militärtält finns även i vitt, har jag kommit på, eftersom jag satte upp 25 sådana i torsdags. Vad jag är duktig!

Nej, nu är jag så in i bänken tråkig. Det beror nog på att jag är trött som en överkörd kalaspuff.
Magiska kalaspuffar, som piffar till urin. Kalaspuffar är ju bankemig inte tråkiga!
Vart fick jag det ifrån?

Dagens visdomsord: Lär dig spela piano, innan du krossar farbrorns smalben med en golfklubba.

/Månen.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards