Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Månen - 8 maj 2008 23:12

Kvällen sträcker sig. Mörkret spikar fast sina musselskal i pojkarnas helspända ryggrader.
Stjärnorna blinkar som stjärnor på himmelen. Mörkret, natten, kylan, mjukost och kvällsmacka.
Det är vad som är kväll.

Poetisk som jag är, kom jag på det där alldeles nyss. För jag har en verklig karriär inom den sysselsättningen. Jag skriver dikter lika vackra som JAS-plan, i sitt mäktiga stål och den döfräcka spetsiga looken.
Jakt, atack, spaning. Det är vad JAS står för. För det vet jag, för jag är nämligen medlem i Flygvapnets frivilliga. Jag utbildas till en barnsoldat som skjuter pakistanier i pannan.
Precis där indier har sina prickar. Om man träffar en indier där träffar man mitt i prick (ordvits).

Förresten, tjenare alla icke-vänner. Ni som läser denna smörja bara för att det är en blogg, skapat av en pojke med ett astronomiskt namn.
Ni är trots allt mina vänner ändå, för att ni orkar engagera er ända till den biten att ni faktist lyckats förflytta era ögon ända hit ner, och läst just denna text, innan ni istället går och förflyttar tunga stenar på Malaysia.
För såna saker kan man göra istället för att läsa den här och många mer bloggar.

Malaysianerna behöver hjälp med att flytta tunga stenar, tror jag. Förresten är det så mörkt och nattigt, så jag börjar bli väldigt trött, trots att månen brukar ha nattpass.
Fast det är den där runda stora tjockisen i himlen, som har det passet. Det är faktist inte jag.
För jag är en pojkvasker som försvinner till Växsjö imorgon. Japp. Jag är faktist borta i några dagar, så det blir inga inlägg på några få ynka dagar.

Sakna mig. Jag behöver saknas. Jag har inga vänner och sjunger trudelutter om låtsasvänner för mig själv.
Mina låtsasvänner finns inte, för jag har inga. Men det har Alfons. Hans låtsasvän heter Molgan. Han ser ut som Alfons fast i spökperspektiv.

Jag är sugen på mjölk, men jag har druckit varenda droppe vi har i huset. Ska jag sjunka så lågt som till vatten?

Dagens visdomsord: Två framtänder är minsann bra att ha när man spelar fotboll.
Det krävs om du vill bita domaren, för att du är rabiessmittad och domaren är elak.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards