Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Månen - 23 maj 2008 16:51

En slitsam skoldag, måste jag påpeka. Jag har suttit i en skrubb/förråd/förvaringsutrymme, där man även skulle kunna placera matvaror, och vips hade det då kallats skafferi, eller kläder, då hade det kallats för garderob.
Där har jag i alla fall suttit i flertalet timmar, låt oss säga två. Och spelat trummor, dragspel, gitarr och adventsstjärna för fulla muggar, med scenkläder på.

Vi repade nämligen i vårat band, som vi har för att vi ska spela upp en konsert innan vi slutar nian.
Vi har bestämt låt, men vi repade inte på den. Vi satt mest och sjöng nationalsången, spelade trummor så fort att skottet som mördade Olof Palme bara är en dålig liknelse till hur fort det gick, och spelade Broder Jakob på dragspel.
Fast mestadels spelade vi inte någon trudilutt, eller höll någon takt alls. Vi bara spelade.

Skrek, det gjorde vi så in i hellskottas mycket. Vi hade nämligen bestämt att bandet skulle vara ganska så punkigt.
Mina stämband blev väldigt fladdriga. Det hade synts om man röntgat halsen på mig. Synd att det inte gjordes, för då hade det blivit en extraeffekt som publiken skulle uppskatta.
Man skulle kunna göra en fräsig ljusshow av mina vibrerande stämband, tror jag.

Andra häftiga scengrejer vi bestämt, det är att alla ska ha cykelhjälmar. Vi hade på oss cykelhjälmarna inne i skrubben.
I skrubben fanns det inte särskilt mycket luft, så man blev ganska trött och yr där inne. Samt lite svettig, för att det var så in i Norden varmt.
Vi hade planerat att sjunga och skrika tills vi svimmade, men den planeringen blev en total flopp. Inte en enda snubbe svimmade, och ändå var vi tre personer på ett utrymme lika stort som en gråsugga.

Jag har nästan lärt mig vad hicka heter med medicinska termer, för övrigt. Min käre kamrat Joakim försökte frenetiskt lära mig, men vi alla vet ju att jag är alltemot vad autodidakt heter (Självlärd, på enklare svenska).
Så jag har nog inte lärt mig ordet än, men jag gör ett försök med att skriva upp det:

Hyponevroakustiskadiafragmakontravibrationer. Så tror jag minsann att det var.
Jag ska nog börja plugga medicin.
Åtminstonde medicinska termer.

Dagens visdomsord: Förenkla vartenda ord, så blir det enklare att prata.

/Månen.

PS: SE VÅRAN FILM, http://www.youtube.com/user/MoonAndCrane , om ni klickar på den länken slipper ni allt snusk som kommer upp i "related videos".
Gör det, annars är ni dödens döende inom en fjärdedels månad. För så galet bra är den, och så galna tragedier inträffar om man missar sånt!

Fast det är ett bildspel, men den är minst lika spännande som vilken Bond-film, eller Beck-film som helst. Det har ni mitt ord på!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards