Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Månen - 20 maj 2008 16:07

Jag är glad idag. Jag har nämligen blivit uppringd, av en speciell person. En väldigt trevlig person, som presenterade sig som Leif.
Han var telefonförsäljare och ville tvunget nog prata med min pappa, men jag var pratsjuk. Så jag pratade på om min skoldag, för Leif. Han lyssnade intensivt, sedan la han på.
Jävla Leif. Skyll dig själv att du tvunget ska prata med pappa, bara för att erbjuda mobilt bredband!
Funkar det inte att prata av sig lite med en minst lika trevligt gosse som jag?

Förövrigt, när jag var på hemkunskapen fick jag den starkaste deja vú i mitt liv.
Jag kände att jag gjort precis exakt på pricken samma sak förut. Det jag gjorde var att slänga en förbrukad burk tomatpuré i metallåtervinningen, och sedan sparka igen lådan på samma plats.

Jag hade en väldigt läskig känsla att jag någon gång för längesedan gjort precis exakt samma sak. Det var den absolut fräsigaste deja vú jag fått i mitt liv!
Jag visste inte ens att det fanns metallåtervinning i hemkunskapen! Hur fascinerande är inte detta? Det är magiskt. Det är i alla fall min åsikt om saken!

En annan sak som hänt idag, det var på mattelektionen. Några flickor pratade om hur mysigt vädret var när det regnade. Så dom sprang ut, bara för att få vara i regn.
Sedan, när flickorna väl var inne igen, då kom en flicka med frågan:
Hur ska jag kunna gå hem, nu när det regnar? Då tänkte jag att hon var aningen efterbliven, eftersom hon nyss påpekat att regn var det mysigaste som finns.

Om det är så förbankat mysigt, varför kan man då inte gå hem i sådant väder?
Tur för flickan att det slutade regna i alla fall.

Ytterligare en sak som hänt idag, det är att jag försökt spola ned bevis i toaletten. Men det gick inte särskilt bra, så jag täckte över allting med papper.
Då blev det konstigt nog stopp i toaletten. Vad är det för någon förjäklarns kvalitet på dagens skoltoaletter? Ska dom inte ens tåla lite papper? Usch och fy, vilken skola det är jag går på!

Skönt att man slutar där snart, och får bege sig ut i världen på nya äventyr. 3 år till, fast i en annan skola.
Nu är det verkligen dags för självmord, minst sagt!

Dagens visdomsord: Ät upp din mat, förpillade ungsate! Tror du vi vuxna ska behöva göra allting här i världen?

/Månen.


Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards