Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Månen - 21 maj 2008 21:15

Tur att jag överlevde dagen. Det kom en bil i full fart och bromsade, bara för att den såg en liten snubbe springa över vägen i en fart lika hög som en panikslagen pojke.
Denna pojke var jag. Hoppas inte föraren blev allt för arg, bara. För jag var dörädd hela vägen fram till skolan, så jag sprang i paniktillstånd fram till entrédörren, där jag pustade ut och långsamt fick se bilen glida iväg.

Jag var rädd för att föraren skulle blivit arg, för att jag gjort ett exemplariskt misslyckande till självmordsförsök. Det var jag faktist rysligt rädd för. För att få skäll av den elaka tanten.

Annars så hände en underlig grej vid frukostbordet. Jag skulle bre mina vanliga rostade mackor med smör, så upptäckte jag en hemsk reklam som genast fick mig att tappa matlusten.
Det var reklam för låglaktos-produkter, och japp. Det var lika hemskt som det låter. Reklamen var alldeles ljusblå och översmörig. Hur kan man skylta med låglaktosprodukter, när en vanlig liten trevlig gosse försöker äta lite rostade mackor med aprikosmarmelad och söndersmulad ost?

Jag tappade i alla fall matlusten, något rejält. Jag ska aldrig mer lita på Milda. Dom bara för fram hemska reklam-saker för produkter inte ens en människa med stor tillit till andra människor skulle lita på. Jag tror inte ens man skulle kunna smälla i dagisbarn låglaktos-produkter.

Andra hemskheter det finns här i världen, det är vegitariskt, glutenfritt, sockerfritt och annat. Sånt hemskt, som man inte vuxit upp med. Vegetariskt kött, det är en hemskhet jag tvingat äta av ren artighet. Jag vet inte om jag gör om det, för det smakar läskigt till tusen. Tänk er själva att ni tänker er att ni äter en saftig älgstek, och så berättar kamraten bredvid dig att det i själva verket bara är en bit papaya med böngroddar. Usch, en sådan hemsk tanke!

Vad mer kan diskuteras, en dag som denna? Jag vet i alla fall att vädret varit på topp, och att en solskensgosse som jag gått omkring i shorts, bara för att vädret varit så gulligt.
Jag gillar sol. Sommar är minst sagt bra. Någon gång ska jag skriva upp en dikt som jag skrivit.
Men inte idag. Jag tror jag hittar på en ny dikt idag, bara för att fylla ut detta inlägg.

Våren är vacker och bra, och snart är det sommar.
Då kan man hoppa över alldeles metalliska bommar.
För då är det saker som blommar.
När det är sommar.
Då kan man glida omkring på stål som är kromat.
Och så finns det en del lustigt folk som trummar
På stranden, där annat folk badar.
I vattnet, kanske på Bomstad?
Det ligger i Vänern, mitt i Sverige.
Vänern är en stor sjö, med litervis av vatten.
Det vet jag, för jag är en duktig gosse.
Som precis lärt mig saker i plural på svenskan.

Sådär fort kan det gå att skriva en vacker dikt, alltså!

Dagens visdomsord: Fånga fjärilar i smyg, så inte farbror polis ser dig. Då råkar du illa ut!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards