Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Dagisbarn är rebeller, så inåt bara helvete!

Av Månen - 19 november 2008 00:08

Jag blir en trött, sliten och sovande satellit av dagisbarn. Jag är inte som i mitt vanliga tillstånd - svävande runt jorden. Jag är tung och tjock. Jag vill helst ligga på en soffa och bara sova skiten ur världen.. Det är vad jag gör också, på min praktikplats.

Min nattliga sömn inträffar sällan (Månen är vaken på natten), så därför får jag ta åt mig dagar att sova på. Nätter är för svåra. På nätter tänker man finurliga saker, som till exempel på hur man förstör stora industrimaskiner med hjälp av grovsalt, eller hur fantastiskt översmart Yoda är i alla Starwars-filmer. Nätter förbrukas ofta till tänkande.

Min dag på dagis var i övrigt förbankat trist. Jag förstår inte hur barn kan roas av blöt sand och samma jädrans historia femton gånger. Jag var så trött på mina dagiselever, att jag under min rast råkade somna i soffan. Jag vaknade en timma senare, och var totalt förvirrad. Vad händer, tänkte jag? Vart är jag? Det slog mig att jag var kvar på dagiset Boken..

Där finns det en unge som spillde mjölk med flit, bara för att jag ska få torka. Fan vad dom utnyttjar sin lilla längd. Dom är verkligen intelligenta, när dom ser sin chans att vara så rebelliska dom möjligen kan vara, i så små år. Dom får nämligen inte skuld för någonting. Dom får gratis slavar, som klarar upp oredan dom själva bara står och hånskrattar åt.

Elakingar! Nejdå. Dom är faktiskt bara jävligt intelligenta. Dagisbarn borde vara sånt folk man hänger med. Vilka jäkla bus man skulle kunna hitta på!
Bättre ett dagisbarn i farstun, än en klasskamrat i bastun, som det gamla ordspråket lyder.

/Månen.

PS: Idag har jag sett Saw 5. Jag tror att jag vill såga den totalt. Den har ingen direkt handling, och sätten personerna dör på är inte så originella. Vi var i alla fall ensamma i salongen, så vi har busat för fulla muggar. Vi gjorde skuggfigurer på duken, kastade pistagenötskal och pratade högt med varandra. Dessutom stängde vi aldrig av mobiltelefonerna!

Jag satte mig på ett spetsigt objekt, så att min hand började blöda. Det gjorde ont.

 
 
Ingen bild

beeep

19 november 2008 22:19

Låt ungjävlarna torka upp sin mjölk själva! Och blir de för jobbiga kan man vända upp och ner på dem och doppa deras huvuden i iskalla vattenpölar. Utnyttja att du är starkare och längre :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards