Alla inlägg den 4 november 2008

Av Månen - 4 november 2008 22:12

Eftersom folk trodde att jag skojjade, när jag sa att jag bjudit Christer Sjögren på popcorn igår, så förtydligar jag den helt fascinerande upplevelsen jag hade igår.

Det hela började med att jag och min kära kamrat Cranekiller hade fått fribiljetter. Faktiskt kunde vi välja om vi ville sitta i loge, eller längst fram vid plexiglaset. Vi valde plexiglaset två perioder, och den tredje satte vi oss i logen.

Matchen var ganska spännande, men Färjestad var hemskt dåliga. Dom förtjänar inte ens elitserien längre. Fast det var ganska coolt att se en Södertälje-spelare få sitt huvud intacklat i sargen precis framför en. Det var faktiskt det näst största minnet från matchen.

Det största var i tredje perioden, då vi lugnt och sansat satt oss i logen för Stena. Cranekillers pappa jobbar där, så även vi fick vara där. Cranekiller hade lovat mina föräldrar (som satt längst fram vid plexiglaset) att dom skulle få åka med hem, om dom bjöd honom på popcorn. Men det fick dom ändå inte.

Inne i logen satt en oförskämd flicka, som bara snodde popcorn utan att fråga. Hon trodde nog att allt som fanns i logen var gratis. Jag och Cranekiller fick lust att banka på henne, men hindrade oss, då vi gjorde en förvånansvärd upptäckt. Vem är det inte som sitter i logen bredvid? Vi studerar mannen i några sekunder.

SHIT! Det är ju självaste Chrisse! Christer Sjögren i egen hög person! Wow, wow, wow. Cranekiller har en gång i tiden bytt gardiner hos Chrisse, då han praoade på ett markis och gardins-uppsättar-företag, så han känner honom. Han byter några få ord, sedan tar han kort på honom. Efter det blir det lite tystnad, och jag och Cranekiller är i extas. Vi pratar igenom det megahäftiga, för att resonera om att vi måste göra någonting för våran kompis Chrisse.

Jag lånar Cranekillers popcorn och bjuder Chrisse. Han ler sitt otroligt charmiga leende och tackar ja! Då upptäcker vi att även Sven-Erik Magnusson (Sångaren i Sven Ingvars) också sitter där. Men han är ju elak, det vet ju alla. Han körde ju rattfull och så.. Så han får minsann inga popcorn.

Efter matchen (2-2), så åker vi hem i Cranekillers pappas bil. Då berättar Cranekillers pappas kompis att även Ingvar (gitarristen i Sven-Ingvars) satt i logen bredvid oss.

Så visst fan har man umgåtts i kändiskretsar, nu? Gårdagen var min mest lyckade dag i mitt liv. Det känns som att det bara är en hårsmån från att man själv blir känd, efter att ha umgåtts med dessa attraktiva kändis-60-åringar.

Chrisse är charmigast i världen.

Dagens PS får handla om att jag råkade sova 5 timmar efter att jag kom hem från skolan. Jag vette fan hur jag lyckades med det, men jag antar att jag nog var väldigt trött.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards