Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Ett läskigt land ingen vet existerar. Förutom jag.

Av Månen - 29 december 2007 23:22

Imorgon så far jag bort, långt bort! Långt bortom verklighet och civilisation. Till ett land vars namn är Eda.
Eda är ett magiskt land som man bara kan nå med sin fantasi. Så länge man kan minnas har fred och frihet härskat. Människor, alver, dvärgar och andra väsen har levt i harmoni med varandra. Men nu har något hänt. Mörka moln har dragit in över Eda. I skuggorna börjar onda varelser att röra på sig. Som snart kommit över 9 magiska runor, och den heliga kristallen Lohan. Efter hårda strider lever nu invånarna i Eda i skräck. Allt hopp står till en gammal sägen, som berättar om  hur några Mån-barn en dag ska befria Eda. En hård kamp väntar.

Eda är isolerat från verkligheten, om inte vägarna är skottade. I Eda bor det gräddfyllda älgar, violetta harar och rödgråa kor. Kort sagt, det ligger ute på landet. Landet har ingen huvudstad, utan är bara ett bondesamhälle.

Imorgon, då kommer jag hem också. Och vem vet, kanske jag pratar norska eller edaiska. För det pågår mystiska saker där borta. I Eda bor en gräddtörstig älgjägare, som begav sig ut på jakt förr i tiden. Grädden i älgarnas ådror är som grädden på moset, i hans annars rätt tråkiga, isolerade vardag.
Det är denna jägare jag ska besöka imorgon.

Landet ligger ungefär vid den norska gränsen, men också nära den svenska gränsen om man ser det från norrmännens sida. Dock ligger det faktist i Sverige. Landets befolkning ligger väl på ungefär.. högst 26 personer skulle jag kunna gissa på. Det är ödsligt. Folktomheten gör landet ännu mer mystiskt. Det är inte bara mystiska djur, som gör att man anar oråd.

Landet, det finns nästan inte. Ingen vet vad det är, men jag kan säga som så mycket att det ligger någonstans ganska långt utanför Arvika.
Landets myskohet ligger på 10 av 10 möjliga.

Eda lever i skräck, och det är min plikt att förgylla deras vardag. Jag ska utrota alla små farliga djur, samt älgar som lever i bondesamhället. Folket i Eda skall åter få uppleva harmoni och fred. Jag ska till och med bege mig ut på detta spektakel redan i ottan. Jag satsar allt, på att få min hjältestatus uppgraderad och mäkla fred. Gräddfylla älgar, violetta harar samt rödgråa kor, här kommer en Måne som ska se till att det fritt går att passera på Eda's ibland snö-övertäckta vägar.

Verkligheten, civilisationen, kamrater, folket! Min saga jag nu berättat är sant! Eda finns faktist, på riktigt! Dock har en del överdrifter förekommit, och det jag egentligen ska göra i Eda är att träffa min mormors bror. Samt hans fru. Det är ganska så tråkigt.

Idag har jag varit på musikal. The Weddingsinger. Usch, så jag kände mig som en högkulturell fjant. Skönt att det är över. Dock var det inte så dåligt som jag trott det skulle vara.

Puss och kram, adjöken kamrater!

 
 
Ingen bild

LivK

30 december 2007 18:25

Får jag följa med till Eda?

 
Månen

Månen

30 december 2007 19:28

Nja, det är nog lite sent påkommet. Eller, jag såg det nog lite för sent. Jag har redan varit där.

Tråkigt för dig!

/Månen.

http://moonlander.bloggagratis.se

 
YogaLord

YogaLord

4 januari 2008 18:45

Vackert skrivet...
inte

http://ful

 
Ingen bild

Månen

5 januari 2008 00:13

Taskmört!

/Månen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards