Alla inlägg den 19 december 2007

Av Månen - 19 december 2007 17:09

En död katt/annat djur/sak är inte något att ha. Därför slänger man/begraver det. Fiffigt måste jag säga!

Med en död sak menade jag en sak som inte fungerar längre. Till exempel din playstation som oturligt nog hamnat under din grannes ångvält. Eller din traktor som du råkat köra ut från kanten på Grand Canyon, men egentligen har du inte råkat. Du har gjort försäkringsbedrägeri. Sådana saker, stora som små, dom slängs. Fiffigt!

Och en del saker, dom återvinns! Ditt gamla soffbord ligger helt plötsligt på ditt köksbord men nu i form av morgontidningen. Fiffigt!

Och en del saker slängs i sjöar. Då kanske din hobby att tillverka stora monument av wunderbaumar blir ett hem åt en fisk. En mycket vänlig fisk kanske får just ditt Collosuem i skala 1:1000000 (Påhittad skala) gjord av wunderbaumar (Heter det wunderbaumar eller wunderbaums i plural?) Fiffigt!

En del saker kan man gå lös på med baseball-trä. Att totalt förstöra saker är minsann trevligt till tusen! Det är alltid härligt när stora saker kan få förstöras. Att utlösa alla sina agressioner på en stor låda med pianos. Många pianos. Ska vi säga fyra?
Ja ja, för att komma till saken: Så trevligt att man kan få slå på sådant som ändå ska kastas bort/återvinnas/kastas i sjöar. Fiffigt!

Jag känner att jag är lite osäker på saker i plural. Jag borde någon gång träna in det. Men inte idag. Idag behöver jag sömn för att kunna tänka ordentligt. Förhoppningsvis har jag lärt mig att säga saker i plural om ett år.

/Språklärlingen Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards