Alla inlägg den 14 december 2007

Av Månen - 14 december 2007 20:03

Jag och Filip har en tävling, och den förlorar blir totalt ruinerad. Prissumman för att vinna tävlingen är en kvarts miljon (250 000) svenska riksdaler.

Därför måste jag bara vinna denna tävling! Men hur?
Bli påkörd av ett tåg? Sätta huvudet i en rävfälla? Lukta i Tobias sko?

Jag funderar och funderar på sätt att dö på. Ett smart sätt.

Tror ni nu att jag ska ta livet av mig för att jag håller på att förlora den här tävlingen och därmed ruineras och få ett pissliv, och ser därför självmord som en utväg från att slippa skulder?
Nej!

Själva tävlingen går nämligen ut på vem som dör först. Så om jag dör så vinner jag! Oj, vad fint det skulle sitta med 250 000 svenska riksdaler i bakfickan.

(Inre dialog).
-Månen, är du helt dum i huvudet eller? Man har inte plånboken i bakfickan, då den är lättast för tjuvar att norpa där.

-Okej, då har jag väl min kvarts miljon i en annan ficka då! Nöjd?

-Nej, Månen! Man går inte omkring med 250 000 svenska riksdaler i fickan! Man sätter in dom på bankkonto!

-Okej, då placerar jag väl mina pengar på ett bankkonto då!

-Härliga takter, då betalar banken ränta åt dig på någon procent per år! Då bli du väldigt lite rikare, men åtminstonde rikare för varje år också!

Vad tur det är att Flippan inte dött än! Och att han inte dör nu! Då är jag en fattig och ledsen Måne.
 
Nej, nu ska jag gå och reta upp en argsint råbärkad tuffing, så att han kan bita mig i örat tills jag förblöder. Då inkasserar jag dessa läckra kontanter!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards