Alla inlägg den 20 december 2007

Av Månen - 20 december 2007 20:33

Då är den näst sista terminen i nian avklarad. Underbart. Eller förjävligt. För det är som så att jag fortfarande har en termin kvar att gå på. Jag behöver ju i och för sig inte gå på dom, men jag tror jag gör det. Jag vill nämligen ha åtminstonde hyfsade betyg.

Nu har jag fått denna termins betyg. Dom var väl bra, 8 VG och ett MVG. Jag är nöjd, är jag. Dock tycker jag inte att jag förtjänade mitt MVG. Så jag ska nog ringa upp träslöjdläraren och be honom sänka det betyget. Då blir jag helnöjd!

Annars så har jag vaknat, missat lite av dagen på grund av att min klass dåligt nog placerat sig i samlingssalen och sett på film, utan att jag blivit informerad. Eller så blev jag informerad, men lyssnade inte.
Det sista alternativet var nog det rätta.

Och under denna fullkomligt onödiga dag där vi pysslat och spelat spel är det enda vettiga jag gjort att måla en hasselnöt blå med krita och spelat något zoo-spel med gänget. Vi körde att man skulle döda varandras djur och köpa lite djur här och var. Alltså körde vi utan regler. Och så har jag spelat "Med andra ord", där jag skulle förklara för Filip ordet "mamma". Jag sa "din", och pekade på Filip. Han förstod inte. Till slut kom jag på att man kunde säga "kvinnan som födde dig". Oturligt nog kom jag på det precis efter att tiden tagit slut.

Om man nu kan kalla detta vettigt, det vet jag inte. Men, det är så min dag har varit i alla fall. Och just det ja, vi har vunnit en volleybollmatch mot lärarna.
Jag hejjade fram min klass, genom att säga att vi skulle tänka oss att vi vart som hajar.
Jag påpekade att vi skulle tänka oss att bollen var som en aborre, att vi skulle simma framåt för att överleva och att vi hade tänder starka som stål. Så som en haj tänker alltså.
Sedan så påpekade jag att vi skulle känna oss som hajar också. Att vi skulle känna havsvågorna klucka mot våra hajöron. Sedan funderade jag på att bjuda laget på sushi om vi vann. Jag sa att jag skulle det, men eftersom laget inte verkade så suget på sushi just vi det tillfället sumpade jag den idén.
Och, resultatet av det tycks ju ha blivit bra. Vi vann ju! Hajarna i 9B vann!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards