Alla inlägg den 17 december 2007

Av Månen - 17 december 2007 17:33

Man ska inte kasta sten i glashus! Nej, det ska man verkligen inte. För då går dom sönder. Det vet sådana som jag, Månar.

Glas är nämligen skört och går lätt sönder. Det är därför uttrycket "Det är skört som glas" finns. Det är ingen vetskap, det är någonting man får fundera ut själv.

Nu ska ni inte tro  att jag gått och kastat en sten i ett glashus. För det har jag inte gjort. Jag funderade bara lite kring det. Vad kul att kasta en stor sten igenom ett stort växthus. Vad kul om hela växthuset skulle rasa samman. Fast det gör det nog inte, då det finns massa skarvar och sådant.
Tråkigt!

Och nu något helt annat.
Jag kan inte se siffrorna på min digitala väckarklocka längre, då jag har införskaffat några nya skivor. Skivorna placerar jag nämligen framför min digitala väckarklocka. Och nu har jag 9 skivor staplade på varandra. Ska vi anta att en skiva har djupet 9 mm. Då är det 9*9 man ska räkna på.

9*9 är 81. 8,1 centimeter högt är alltså mitt torn av skivor. Det är tillräckligt högt för att täcka siffrorna på en digital väckarklocka modell: Philips Dual Alarms.
Det är en vetskap värd att minnas livet ut, då man någon gång kanske har användning för det. Kanske kommer frågan med i Postkodsmiljonären, och det är just du som står där och får frågan.
-Tänk, om jag ändå kunnat minnas det här från Månen's glada äventyr-bloggen. Och du tänker och tänker, du drar dig i skägget och vankar fram och tillbaka. Du måste minnas. Du bara måste! Men du har inte läst Månen's glada äventyr tillräckligt ordentligt, så du förlorar din miljon. Ledsamt traskar du hem till din TV-soffa och gråter.

För övrigt är dom nya skivorna jag införskaffat Oasis - Standing On The Shoulders Of Giants och Oasis - Be Here Now. Härlig musik! Sedan har jag införskaffat en hemlig skiva till. Den säger jag inte, för den är en julklapp till någon.

En gång i månan' är Månen full, aldrig jag sett honom ramla omkull. Tralalala, och så fortsätter den. Trevligt att det skrivs snapsvisor om mig!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards