Alla inlägg den 18 december 2007

Av Månen - 18 december 2007 20:24

När man står för stora val i livet, då har man problem. T.ex om man ska ha häst eller katt, om hästen/katten ska heta Milgot eller Roskildefestivalen, om den ska få morötter eller fisk. Och så vidare och så vidare. Men dom där valen dom måste beslutas någon gång. Så då väljer man drastiskt, och därmed fel.

Eller så skaffar man sig helt enkelt en ko med namnet Zerk som man föder upp med zebramat. Då har man inte valt något utav dom två första alternativen, utan helt plötsligt ändrat sig och blivit helnöjd med det nya man valt. Vad bra!

Så här är det för många med gymnasieval. Dom tvekar och tvekar. Till slut så blundar dom och har en katalog med alla gymnasieprogram i Skellefteå. Och så pekar dom bara på något. Och så har dom valt helt rätt. Eller, så har dom olyckligtsvis råkat sätta fingret på SÄR. Då har man en otroligt otur måste jag säga. (Om det nu finns SÄR i Skellefteå. Det vet jag inte).

Om du nu olyckligtsvis hamnat på SÄR med fingret, är det förbjudet att peka en gång till. För det är så otroligt festligt att just DU lyckats ha den oturen. Men du får lycka till där, så får du umgås med dina kamrater. Smartast i klassen är du nog i alla fall, det är ju positivt.

Jag däremot behöver inte blunda och peka i någon nedrans katalog för att välja gymnasie. Jag vet redan vad jag vill. Vad bra det känns, måste jag påpeka. Man känner sig fri från alla bekymmer i världen, även fast det bara är ett bekymmer man egentligen är fri från. Problemet med att välja gymnasie.

Om någon vill veta vad jag gjort idag, så har jag spelat Barda-spelet. Mycket och väl. Lvl 9 är jag, och snart kan jag inta Mikkelsborg och döda albinohäxan. Om någon kanske vill köra lite med mig, så heter jag NikMoon. Då kan vi döda albinohäxan tillsammans. Bra va?


Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards