Alla inlägg den 13 december 2007

Av Månen - 13 december 2007 17:09

En trudilutt alla barn älskar är: ta da da da da, ta da da da da, ta da, da da, da da!
Synd att ni inte kunde höra melodin som jag nynnade på när jag skrev allt det där "tadada". Men i alla fall, som ni kanske genom rubrikens namn redan listat ut så är låten jag syftar på glassbilens signaturmelodi.

När man hör denna trudilutt så förstelnas man, man bli paraliserad och kvickt beger man sig ut med "plånkan" i högsta hugg!
För när glassbilen kommer, då är glass det enda hjärnan kan rikta in sig på. Glass! Jag vill ha glassbils-glass!
För det är något speciellt med just glassbilsglass. Det finns många glassmärken som säljs i lyvsmedelsaffärer, tobaksaffärer och köpcentrum. Men ingen glass där kan ens mäta sig med glassbilens.

För det är något speciellt. Servicen spelar stor roll! Att få glassen nästan hemkörd är ju något av det underbaraste som kan hända!
Plus att man inte betalar extra för servicen, det är ju helt toppen!

Glassbilen, denna magiska bil. Människor lockas ut i blötan, lämnar över en hundralapp, får en låda glass, och nöjt beger man sig hem med sitt nyinköpta kap. Glassbilsglass.

Nu är det som så här, att Månen inte har handlat glass från glassbilen på åratal!
Ändå, varje gång man hör signalen blir man lockad att köpa. Har mitt barnasinne rubbats en aning, då jag inte längre beger mig ut och köper glass? Dåligt till tusen, då glassbilen är något av det mest magiska av det som går att vara magiskt. Jag vill se en skärpning på dig, Månen.
Ditt barnasinne måste fyllas på igen, ungefär som en pez-automat.

Just nu är jag i alla fall väldigt sugen på att handla hejvilt, om en glassbil helt plötsligt skulle passera. Så nästa gång "Ta da da da da, ta da da da da, ta da, da da, da da" spelas, då bankemej ska ni inte bli förvånade om en Måne kommer springande och skriker i hög stämma: GLAAAASSBIL!!!!!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards