Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Utflykten till landet Edsvalla.

Av Månen - 28 december 2007 19:08

Jag samt en femtedel av familjen plus kusiner med morbror har gjort en trevlig liten utflykt till ÖB (Överskottsbolaget). Där smällde vi upp picknickfilt, och började kalasa på vad ÖB (Överskottsbolaget) har att erbjuda. Massvis av godsaker till lågpris. Kvalitén spelar ingen roll, bara det är billigt. Och man bryr sig inte heller om vad man köper, bara det är billigt. Så man kan lika gärna köpa en skosnöresknytare med inbyggd snöskyffel, bara för att den kostar 29:90. Sedan kommer man hem och slänger den i skafferiet eller badrummet eller täpper igen det där stora hålet i skorstenen med den. Och sedan glöms den bort och anänds aldrig till varken att skyffla snö eller knyta skor med. Men, det spelar ingen roll. Den kostade ju bara 29:90!

Så jag handlade för 91 kronor. Mest läskeblask, men även en svensk flagga och lite choklad. Sedan tänkte jag även köpa en studsmatta, men den kostade aningen mer än vad jag hade råd med. Inget direkt onödigt, tycker jag. Bara praktiska saker. En del av sakerna kan förtäras, andra kan hängas upp på väggar eller strypa en vildsint zombie med.

Sedan köpte jag lite raketer, men det fanns bara dåliga saker så det fick bli ett paket "Visselbang" för 10 kronor. Någon  annan dag blir det nog till att köpa ett megapaket med 94 12-slagsbomber. För just vid 12-slaget ska man ha dom största raketerna. Så dom bomberna är bäst.

ÖB regerar, kamrater! ÖB kommer alltid vara mitt bästa utflyktsmål, förutom möjligtvis PEZ-maskins-museum. Om det nu finns några sådana.
PEZ är dom dära häftiga leksaker som man kan få dom häftiga PEZ-tabletterna ur deras munnar.  Ser ut som medicin eller droger. Häftigt, rock n' roll, HIP HOP! Det är chirl! Det är cool! Det är MEGAROCK'N ROLL!

/Prisjägaren Månen.



 
 
LivK

LivK

28 december 2007 23:20

"kommentar på min blogg: Jag gillar dig skarpt, kamrat!"
Du är inte så dum du heller. :)
Du frågade vilken musik som intresserar mig, och det kan jag faktiskt inte svara på. Allt som ger en starka känslor och vibbar på något sätt (om man nu ska försöka sammanfatta sig). Filmmusik brukar vara vass. :)
Vad gillar du?

http://www.tjechov.bloggagratis.se

 
Ingen bild

LivK

29 december 2007 18:37

Ja, indiemusik och rock är det inget fel på! Har du fallit för något särskilt band/artist?

Japp, det är trist med folk som kliver och trampar hejvilt omkring sig på till synes ganska snälla människor. Men så är det. Det ska bekämpas!...men hur?
Allt fint till dig Kamrat!
/LivK


 
Månen

Månen

30 december 2007 05:18

The Strokes, Bad Cash Quartet, Mando Diao, Sugarplum Fairy, Broder Daniel, Dreamboy, Oasis. Det är nog favoriterna.

Vi kan ge dom vadderade silkestofflor, då gör det i alla fall inte så ont när dom trampar på en. Eller så kan vi ge dom knock-out-piller.

Allt fint till dig med, käre vän.

/Månen.

http://moonlander.bloggagratis.se

 
Ingen bild

LivK

30 december 2007 18:32

Knock-out-piller kanske funkar? I vilket dunkelt gathörn hittar man sådana?

Gott nytt år på dig kamrat.

/Liv

PS. Oasis Don´t look back in Anger är KANON. DS.

 
Månen

Månen

30 december 2007 19:30

Kanske på något illegalt apotek. Eller kanske på Blåkulla.

Än är det inte nytt år, inte ens sista dagen på året. Men men, jag önskar dig nog gott nytt år jag med, då!

/Månen.

PS.Jajemän, det är den.DS

http://moonlander.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards