Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Trött, en aning. Dygna är nog ett problem.

Av Månen - 26 december 2007 06:03

Ja, jag har gått och blivit hypokondriker. Och nu tror ni självklart att jag säger så bara för att stila, endast för att ordet är så tillsnitsat och man låter så intellektuell. Japp, så är det faktist. Jag är ingen hypokondriker, jag känner mig kärnfrisk. Så det var ju ledsamt att jag var tvungen att bedra er med en liten lögn. Men, sådant är livet. Man kan inte vinna utan att satsa. Vette fasen vad som var bra med just det uttrycket just nu, men men. Tankarna kan kretsa lite hur dom än vill, så här tidigt på morgonen.

Just det ja, tidigt på morgonen. Har eran käre Måne helt plötsligt blivit morgonpigg?
Svaret på den frågan blir nej, även om du hoppats på ett ja.
Jag har varit uppe hela natten. Jag vet inte varför, men den största anledningen är att jag inte var och inte är trött. Så därför sover jag inte av den anledningen.
Ja, och om jag vore en som bor ute på landet, då hade jag kanske gått upp vid denna tiden för att komma med skolbussen, om det nu vore så.
Som tur är är det ju inte så. Och för övrigt är det ju inte skola heller.

Och som ni alla redan vet, så jobbar ju Månar nattskift. Ingen tvekan om saken, det är bara som så att Månar inte klarar sig så bra på dagarna. Då finns det för mycket solljus som gör att Månen förtvinar. Både jag, och eran käre måne. Det blir för ljust för mig att synas, därför kan jag lika gärna sova om dagarna.

Ohoj, kamrater! Nu känner jag hur ena ögonlocket tynger ned. Likt en tung sak som drar ned en rullgardin, så drar den dära tunga saken ned mitt ögonlock. Och så känner jag hur all min energi förtvinar. Och hur hjärnan påminner mig om och om igen om att gäspa. Och så är det lite luddigt i min skalle.
Jag börjar möjligen bli en gnutta trött, kanske bäst att få en liten energistärkare genom ett par timmars sömn.

Förresten, jag kanske är hypokondriker ändå. Dom symptomen jag nu påstod att jag hade, dom är faktist sanna. Ja, nu vete fåglarna om man kan kalla naturlig trötthet för någon sjukdom, men men. Nu kan jag i alla fall nästan kalla mig hypokondriker utan att vara någon stilande, skrytsam smilfink. Fast, om nu mina symptom är sanna så är jag ju ingen hypokondriker. Då är jag ju sjuk på riktigt. Satan i gatan då!

Jag som nästan dygnat nu, jag har ju bara åtta timmar kvar tills jag har varit vaken ett dygn. Tragiskt, men sant. Det blir till att vara uppe 24 timmar någon annan gång.

/Sjukligt trött Måne/hypokondriker.

PS: Jag ska sova nu, god natt. DS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards