Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Månen - 30 mars 2009 00:18

När bäverns dammar brister skyller vi det på LIDLs billiga lågbudgetbetong, likaså skyller vi lågkonjunkturen på Moderaterna. Varför är det alltid dom hemska rikemansbarnen som får skulden för Sveriges snedsteg, egentligen? Är det kanske just för att rikemansbarn är hemska rikemansbarn, som helst trampar ner klasskamrater i fläsksvål?

Ja, så är det. För rikedom gör oss hemskare. Jag önskar mig inte fattigdom, egentligen. Eller jo det vore väl trevligt, faktiskt. Om hela min omvärld också vore fattig. Men.. Vad pratar jag om? Jag pantar burkar dagarna i ända. Det är så jag blir rik. Jag pantade burkar idag.

Jag tror att jag är ett rikemansbarn, dels på grund av att jag bor i villa, och dels för att jag njuter av att trampa ner människor i fläsksvål. Snart ska vi flytta till lägenhet, och då får jag kommuniststämpel och afrikan-stämpel..

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards