Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Earth Hour!

Av Månen - 29 mars 2009 12:57

Världen mår bra efter Earth Hour. Den mår jättefint. Kalasbra! Nu har vi räddat jorden från dess undergång. Klimatet har blivit lika åtgärdat som felet i generationen jag växer upp i. Klimatet vet mycket väl vad det vill, bara någon puffar på och motiverar det..

Så bra då! Då har vi en fin värld igen. Helt bekymmerslös och framförallt har Jordens atmosfär bildat ett så tjockt plåster på klimatsåren, att man skulle kunna studsa Jorden ända till Afrika, bara man studsar med rätt teknik. För Jorden har blivit en studsboll, som kan användas i vetenskapliga syften. That's the way it is. Världens första naturliga studsboll, i 300% gummi. That's what we live in, now.

Så det är bara för någon rar gosse att börja håva in Jorden, så ska alla vetenskapliga institut betala multum, för att få sitt lilla forskningsobjekt inburat i en kaninbur. Jag tänker ge mig ut på denna treasurehunt, eftersom jag är i stort behov av pengar. Det är bara det att jag varken äger fiskehåv eller fjärilshåv, så jag får nog bygga en håv av min ryggsäck och lite kapplastavar.

Eller så fångar jag den helt enkelt med munnen.. Eller kastar en sko, så att den blir medvetslös, så att det sedan bara är att lägga den i en stor hink. Fast ett litet problem är att det skulle bli jag som blev medvetslös, eftersom skon då studsar tillbaka i 300% högre fart än vad jag kastade skon mot Jorden, och antagligen träffa mig rakt i plytet.

Fast plan 3 är ändå bäst. Eftersom jag är Månen, är jag en mycket cool sak som Jorden gillar. Om jag då slutar reflektera solljus till Jorden, så kommer Jorden att bli fundersam. Då kommer den sakta men säkert smyga sig inpå mig, och då har jag redan traskat till ett forskningsinstitut, som sedan fångar upp Jorden med en gigantisk magnetröntgenlaserenergistråle, som egentligen bara fungerar som en stor håv.

This is my new plans for getting rich!

/Månen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards