Direktlänk till inlägg 21 december 2007

En katt, en fisk, ett norrsken.

Av Månen - 21 december 2007 21:34

Att vakna klockan 14:30, tänk er vilken känsla! Eller varför inte vakna 19:26? Det vore också underbart. Att sova i ett flertal timmar. Men just idag så har jag bara sovt till 14:30. Jag får satsa på att sova till 19:26 någon annan dag.
Eller varför inte sova till 12:51, då det finns en The Strokes-låt som har den titeln. The Strokes måste hyllas på något sätt, så varför inte hylla dom genom att vakna till det klockslaget en av deras låttitlar har? Här skall hyllas!

Och nu kanske ni icke allmänbildade fjantar undrar varför jag sover så länge på en vardag, då man ska till skolan? Jo, svaret är som så här: Månen, samt andra barn på olika utspridda skolor i hela Sverige har jullov. Härligt värre, inte sant? Alla ni som inte har jullov, är ni avundsjuka?

Jag har någon konstig smärta i min bröstkorg på vänster sida. Där hjärtat sitter. Hoppas jag inte dör. Det vore ju tråkigt, så här i juletid.

Och så har jag tjuvlyssnat på en tant som inte ville fira jul. Hon tyckte inte om jul. TANT!
På jul får man ju julklappar och har det mysigt. Hur in i böfvelen kan man ogilla det?

Nu tänker jag på vad tusan mamma har senap på julskinkan för. Vad onödigt, vad tusan är det bra för? Kan man inte få en god och normal julskinka, som har den dära underbara smaken av en aning sälta. Inget mer än den dära sältan. Det är gott, det! Senap vill inte Månens smaklökar veta av.

Idag har jag sett två katter, ingen fisk och inget norrsken.

Övriga saker som hänt idag är att jag varit på julkalas, där endast tre personer kom. Oj, vad alla personer som inte kom har missat någonting. Varför dom har missat någonting tänker jag inte berätta, det berättar jag på annat sätt någon annan gång. Men ack, så vi frös där ute i kylan. Men kul, ja det var det!  Var nyfikna kamrater!

För dom som inte är nyfikna och inte tänker fråga mig vad jag gjort på julfesten så är svaret: Vi åt köttbullar och grillkorv mitt ute i den mörka skogen. Inga explosioner förekom alls. Jag kan svära på min pappas grav att det är sant.

/Månen.

 
 
Ingen bild

Viktoria

21 december 2007 21:57

Ehrm.. Jag vakna 15.40 idag! , Det var gött det! ,

 
Ingen bild

Månen

21 december 2007 22:08

Härliga takter! Dock saknas det 3 timmar och 46 minuter tills du sovt till 19:26. Men det är bara att öva. Fortsätt kämpa!

/Månen.

 
Anna

Anna

23 december 2007 01:00

Sova så länge är omöjligt:O

http://www.noonespecial.blogg.se

 
Månen

Månen

23 december 2007 01:39

Nännemen, inte för Månar som jobbar nattskift.

http://moonlander.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards