Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Jag har hittat en SABELTANDAD TIGER!

Av Månen - 15 december 2007 18:31

Nu har vi det kallt. Oj så kallt vi har det här i Sverige. Jättejättekallt.
Nu har vintern kommit med stormsteg, och blåbärssäsongen är slut. MEEEEN! Jag som var så sugen på lite nyplockade blåbär! Ja, men så är det i alla fall. Blåbärssäsongen är slut. Två tummar ned för det, 5 tummar upp för att det är vinter!

Kylan får en att tänka. Varför har inte någon uppfunnit inbyggd värme i kläderna? Det skulle vara fränt och modernt. Och framförallt skulle man vara varm..

Eller kanske en värmereglerbar eld som man kunde ha. Om man till exempel dränkte in sig i bensin och så bestämde man värmen på elden som man vill ha vid just det tillfället. Oj, vad kul att brinna hela dagarna! Och vad varmt och gott och mysigt man skulle ha det.

Men, det finns väl bieffekter. Om man hade en brinnande jacka på sig, så slänger man av sig jackan i hallen. Då börjar hallen brinna. Men jättevarm eld, det blir det ju inte!

Om jag skulle ha värmereglerbar eld i bakfickan skulle jag jämt och ständigt brinna. För eld är otroligt häftigt. Så häftigt att man varje dag känner för att slänga en molotov cocktail i brevlådan.
Men nu är det ju som så att jag inte slänger en molotov cocktail i brevlådan varje dag på grund av ekonomiska skäl och moroliska skäl. Dom ekonomiska skälen är höga bensinkostnader, flaskkostnader, tygstycke/servettkostnader och tändstickskostnader/Andra eventuella eldavgifter. Dom moraliska skälen är att jag skulle få polisanmälningar, skada brevbäraren, utskällningar av omgivning, jag har vett i skallen och att jag möjligen skulle kunna starta en rejäl brand här på gatan där jag bor.

Men fysjutton så hemtrevligt med en explosion i brevlådan sådär på morgonkvisten! Någon gång måste jag då göra det, trots mina ekonomiska och moraliska små problem som hindrar mig. En brevbärare hit och dit gör ju ingenting, då vi har ett jäkla antal brevbärare i Sverige.
Dock ska jag nog ändå gå på brevbärarens begravning.

Med pyromaniska hälsningar / Månen.

PS: Nej, jag har inte híttat en sabeltandad tiger, jag ville bara att rubriken skulle locka er att läsa detta. DS.

 
 
Ingen bild

..

15 december 2007 21:01

"Jag har hittat en SABELTANDAD TIGER! " de blev mindre intressant å läsa bara för du hade den rubriken, eftersom jag inte vet vad en sån är ...

 
Månen

Månen

16 december 2007 13:39

Allt du inte vet vad det är kan du få svar på med hjälp av wikipedia.

/Den allvetande Månen.

http://moonlander.bloggagratis.se

 
Ingen bild

...

16 december 2007 23:02

jaa, men det hade inte med saken att göra.. jag menar att jag blir inte MER INTRESSERAD av att läs din blogg när det är nått så tråkigt som ett ord jag inte vet vad det betyder som är rubriken..

 
Månen

Månen

16 december 2007 23:30

Jag förstår inte hur man inte kan veta vad en sabeltandad tiger är? Det är ju något av det coolaste som finns för i hellskotta!

För övrigt är sabeltandade tigrar även kallade Smilodoner. Det lärde jag mig på wikipedia.

/Månen.

http://moonlander.bloggagratis.se

 
Ingen bild

...

17 december 2007 00:51

men trög man kan va då

 
Ingen bild

Karl

17 december 2007 15:08

det handlar ju om att du inte är tillräckligt allmänbildad.
för alla förutom du vet vad det är, så därför lockar rubriken massvis av andra allmänbildade personer.

 
Ingen bild

...

17 december 2007 23:22

Karl, Bad jag dej säga nått? . neej just de, käft då.. eller tror du inte månen klarar argumentera för sig själv? .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards