Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Månen - 20 oktober 2008 22:47

Ikväll sker det. Inte just ikväll, men om några dagar. Då lämnar den här bloggen sin barndom och beger sig in i vuxenlivet! Den här bloggen fyller ett år om bara typ 10 eller 11 dagar, beroende på om det nu är 30 eller 31 dagar i oktober. Jag vet inte.

Men när vi kommer in i november månad, då fanimej har den här bloggen vuxit. Jag förväntar mig såklart att bloggen ska ha 3000 besökare i timmen, när den tar det här stora steget! Och helst vill jag bli bjuden på lyxmat av ädla herrar. Kanske ryska, ädla herrar.

Ryssar är alltid så rika. Dom bor i husvagnar av guld och dricker olja som läskeblask. En ryss ska inte bara få sitta där och bara sörpla olja dagarna i sträck! Jag ska tvinga ryssen att skänka mig en tårta av champagne samt ett flak fridlysta räkor! Sedan blir det kalas så det heter duga!

Grattis, blogg. Du är härmed nästan vuxenförklarad! Njut nu av den ynka barndom du har kvar. Smek dina barnsliga kamrater, för om bar 10 eller 11 dagar blir du klassad som pedofil för den sakens skull. Om elva dagar tvingas du även dricka kaffe, supa dig redlöst berusad, skaffa flickvän och ha bostad. Sedan måste du skaffa dig inkomster och kraftig skäggväxt.

Sorgligt, bloggen. Men ska man bli vuxen måste man bankemig göra det ordentligt. Och kom ihåg att hustrumisshandel inte varken är manligt eller vuxet. Kommer du nu ihåg allt? Då syns vi om 3 år, då även jag blivit vuxenförklarad!

/Månen.

Av Månen - 20 oktober 2008 22:35

Min dikt, som man hittar i föregående inlägg är bara ett test. Jag skulle se om jag kunde rimma på saker.

Det är inte verklighet. Jag är inte en fjantig diktargosse som spenderar 37 timmar i veckan genom att klura ut häftiga tankar som rimmar. Jag är en gosse som planerar hur vi ska bevara Sveriges kultur, hur fiskar simmar lämpligast och fixar boenden åt gatubarn som bor i soptunnor.

Jag är alltså INTE en poetisk fjantgosse.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards