Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Månen - 12 oktober 2008 22:19

Mörkret faller över det lilla minisamhället Skåre, tillhörande Karlstad kommun. En ensam pojkspoling sitter, dag för dag, och skriver ned sin självbiografi med hjälp av ett svart tangentbord, en blogg och en snubbe som skriker häftigare än vad en klusterbomb kan prestera i längdhopp.

Snubben heter för tillfället "killen-som är sångare i Kings of Leon-snubben". Men tangentbordet är det samma som det alltid varit, och även bloggen. Mörkret har i alla fall fallit, och pojken sitter vid sin blogg. Han smälter nästan av allt syre han inandas, och solen värmer inte. Solen är för tillfället kall, för den befinner sig på andra sidan jorden.

Det tycker jag är fräsigt. Att kyla regleras beroende på vart någonting befinner sig. Är det samma sak med frukter, kanske? Jag menar, för att visa hur stor solen är så brukar en del knasbollar använda frukter i sina planetarium. Funkar frukterna även som värme, eller är frukten bara en frukt, och inte en mindre planet? Om en kiwi flyttar till Piteå, blir det då plusgrader i det annars så nedfrysta pingvinparadiset?

Luftfuktighet är ju dåligt. Här sitter jag och tänker på saker som inte är realistiska. Jag tror inte ens på det jag tänker på. Det är som att sitta och prata om jultomten för 23-åringar. 

Därför skrev jag inte detta inlägg i ljugform. Jag hade kunnat ljuga ihop en historia om att det är så att frukter är mindre planeter. Nu gjorde jag inte det. Nu drog jag bara ihop någon fjantig teori, för att få förklara den för er. Inte för att ni skulle tro på att det är så.

Så är det när man skriver blogg. Man avskyr ibland sin omgivning, och ger dom därför ett dåligt blogginlägg.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards