Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Månen - 11 oktober 2008 01:29

För att få er att förhoppningsvis missa mitt förra inlägg, som var megakasst, ska jag nu faktist avleda er.

Jag säger bara såhär: Jag avskyr gymnasium, så in i Norden. Jag önskar jag kunde hoppa av, och bli fiskrensare i Norge. Norge ligger i Norden, men Island hör inte till Scandinavien.

Läs det här, skit i inlägget under. För min skull.. Snälla?

/Månen.

Av Månen - 11 oktober 2008 00:34

Det var längesedan någonting revolutionerande hände, så jag tänkte bli rebell. Jag måste hitta någonting värt att kämpa för bara.

Ska jag kanske fördjupa mig i politik, och bli miljöpartist? Eller ska jag signera böcker i någon storstad? Det är drastiska alternativ, men något måste man ju kämpa för!

För att ge er ett vettigare alternativ, så har jag kommit på att jag ska utnämna mig själv till volleybollspelare, för att sedan trycka ned Sveriges volleybollspelare så att dom tappar självförtroendet, så att jag sedan kan bli den bästa volleybollspelaren. Sånt är revolution! Perfekt! Nu har jag ju en taktik för sjutton!

Eller, så kan jag göra det på det enkla viset. Jag kan bränna upp alla jag ogillar. Rebelliskt, taktiskt och mordiskt! "Iskt" är allt en bra avslutning på ord, tycker jag.

Ska kanske framhävningen av bokstavskombinationen "iskt" vara något jag bör kämpa för, i min karriär som aktivist inom revolutionerande föreningar? Just det, föreningar. Finns det revolutionsföreningar, eller måste jag beblanda mig med 60-tals-hippies för att få någon chans att inte behöva sköta hela fadderullan i ensamhet? Finns det någon där ute i stora mörka världen som stöttar mig, om jag störtar monarkin och beblandar mig med talibaner, för att jag vill trycka in förståelse i människor om att "iskt" är en avslutning på ord som är finnemang?

Hippies, om ni är med mig, ring mig på min mobil! Jag ska bli den värsta rebellen som finns, och jag ska verkligen kämpa för min sak.

Nej. Nu förlöjligar jag mig själv. Att kämpa för något så urfjantigt som "iskt" är under min värdighet. Jag fortsätter fankingen i min normala bana som slapp, oduglig tonåring. Tills vidare, så vidare jag inte kan gå vidare, och hitta ett skäl till att kämpa vidare för någonting jag tror på,  som det krävs en vidareutvecklad kapacitet för att stå emot en stenhård fight för. Och så vidare, och så vidare.

God natt, blå, blöt hatt.. /Ya Moonlanda'.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards