Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Min jänta får starta om sin vegetariankarriär. Lustigt värre!

Av Månen - 9 oktober 2008 19:07

Dagen borde egentligen firas med chips. Men för tillfället är jag för mätt för chips. Men chips har vi hemma, så jag skulle ju kunna ta mig ett chips. Nja. Jag var inte så värst sugen på chips, och jag är alldeles för mätt.

Att äta saker är gott, ibland. Inte när man är mätt, för då är det bara äckligt. Om maten man äter (i mitt fall chips, alltså inte mat, utan snacks) är äcklig, är det heller inte gott. Vad gör då mat gott, och varför finns det äcklig mat?

En del människor anser att det finns moraliska skäl till varför dom tycker något är äckligt, ta som exempel vegetarianer. Vegetarianer är ett folkslag som tycker att kött är äckligt, men det behöver inte vara så att det är deras smaklökar som säger: Nej tack, det här smakade inkokta larver. Nej, så är det faktist inte i alla händelser inom det här ämnet.

Vegetarianer lurar nämligen sina smaklökar, för att smaklökarna ska tro att kött är äckligt, för att dom tänker annorlunda än vi vanliga människor. Dom tänker att kött är döda djur, och döda djur är inte gulliga, dom är äckliga. Så tänker inte jag. Jag tänker att kött är kött.

Däremot kan smaklökarna lura själva vegetarianen till att äta kött ibland, bara för att smaklökarna verkligen vill ha det där lilla extra. Det där som smaklökarna så länge längtat efter. Ett sånt här lurendrejeri skedde faktist idag, i min jäntas boning på Hammarö. Hon råkade nämligen äta köttfärs, och efter att hon fått reda på att det var köttfärs skrattade jag så att jag nästan balanserade salladshuvuden på näsan. Så kul var det!

Hon däremot tog det hårt. Hon kände sig antagligen som en nersupen, frånskild cricketspelare i Londons slumkvarter, dagen efter att den tagit livet av sig, samtidigt som dess son hamnat i fängelse för han snott en cykel från en annars så glad, cyklande liten söt femåring. Som pricken över i har säkert sonen provat knark också.

Oj. Nu spårade det ur. Jag ska förklara en annan sak för er i detta inlägg också, kom jag på. Det skälet till att det finns äcklig mat, som är äcklig på riktigt, och inte ens muterade stålbeklädda smaklökar skulle klara av.

Skälet till att det finns äcklig mat (på riktigt) är: Om man skulle kunna äta äcklig mat, skulle man även kunna tugga grus på fritiden. Det smakar nämligen likadant, bara det att grus smakar mer stenigt, och äcklig mat smakar mer som sockerfri müsli med 50 % torkad banan.

Sådär, då har man förklarat något vi alla människor alltid funderat på.

 
 
Ingen bild

Linnea

9 oktober 2008 22:36

Man borde ju tillägga att jag trodde att jag åt qournfärs och förklara för de "vanliga" människorna att det ser ut, luktar och smakar som kött. Så att dom inte tror att jag trodde köttfärsen var ett salladshuvud eller någonting sådant. Detta bevisar också att jag inte tycker att köttfärs är äckligt. Iallafall inte mina smaklökar.
Tur att man har två m(konstigt u)slisorter!:)

 
Ingen bild

Månen

9 oktober 2008 22:50

Du försöker lura dina smaklökar att det är äckligt, men i detta fall lurade dina smaklökar till sig köttfärs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards