Alla inlägg den 7 december 2008

Av Månen - 7 december 2008 15:47

När man har så här tråkiga dagar, så kan häftiga tankar plötsligt slå ner mig. Dom överrumplar mig lika överraskande som det skulle vara att bli överkörd av ett tåg när man badar. Denna tanke var slående magnifik, så den är värd att nedtecknas.

Varför finns det inget alternativ till ljus? Det finns ingenting som kan ersätta ljus, och ändå inte vara ljus. Inte stearinljus alltså, för där finns alternativen brinnande kvist, vaxljus, fotogenlampa och brinnande vante. Men vanligt jäkla ljus har ingen ersättare, om det helt plötsligt skulle försvinna!

Det finns ingenting som gör att vi kan se, om det inte funnits ljus. Därför är ljus unikt.

Nu låter jag som en bibelfarbror, och det får ni ursäkta mig för. Men det kan hända att mina 3 veckor som praktikfarbror på dagis har påverkat mig..

Av Månen - 7 december 2008 14:49

Min söndag flyter förbi, likt ett dagisbarn som bara äter senap. Jag sitter här och gör ingenting. Absolut ingenting. Jag försöker nämligen installera Msn på min nya dator, som för övrigt inte är så bra som man kan tro. Jag saknar min gamla dator.

Jag har ingen musik på denna dator, vilket då leder till förödande konsekvenser. Jag förbrukar en söndag på att inte göra någonting alls. Sitta i en stol och se några gröna pluppar förflytta sig någon centimeter per minut. Bara invänta Msn. 

Därför tog jag katten i skrevet och började skriva lite här, i min nästan totalt bortglömda blogg. Min blogg som knappt ens existerar i mitt lugna liv. Jag har börjat spela Oblivion, nämligen. Ett roande spel, som är tämligen mer roande än att skriva blogg.

Cranekiller spelar badminton och leker med västgötar. Det tror jag att det är i alla fall. Mariestad är väl Västergötland? Mina andra vänner är säkert också upptagna.

Jag tror nästan att jag får hitta på en vän. Eller besöka Över-Fisko på sjukhuset. Kanske. Verkligen bara kanske. Över-Fisko har såpass nedsatt talförmåga nu när han är på sjukhuset, att det ungefär är lika roligt att prata med honom som det är att prata med trägafflar och Filipstadsbor..

Detta är en tråkig söndag!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards