Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Fylla fem år!

Av Månen - 3 april 2010 13:23

Påskafton har guld i mund, som det heter. Och idag är det påskafton! Jag ska bara gå och fråga min mamma en sak... Om hon någonsin hört talas om någonting som heter "påskbrasa". Ett lustigt påfund jag lärde mig alldeles nyss från en västkusting.

Nu har jag frågat. Svaret var att sånt inte finns. Alls. Så antagligen är det någon som dragit mig vid nosen, eller så finns det inte i Karlstad. Min mor hade inte ens hört talas om det, i alla fall. Västkustsbor är lite konstiga, ibland. Ljuger om såna saker, liksom!

Igår var det vackert väder, kan jag nämna. Om någon nu vill lägga det på minnet, så får denna någon nu göra det. Om denna någon vill. Jag ska snart klä mig fint, för jag ska ut och svettas. Jag ska åka longboard en mil, för att sedan gå på finkalas! Jag är glad över att det finns festligheter i världen, som T ex kalas. Kalas gör mig mer kalasig och glad. Men det finns också hemliga grejer som gör mig fruktansvärt glad. Det finns nog ingenting som gör mig gladare än det hemliga. Men en del av Månens glada äventyr är hemliga, faktiskt.

Glädjen är hemlig, kompisar! Och snart har jag den skäggväxt jag eftersträvat sedan dagen jag fyllde fem år, och märkte att män inte bara har hår på skallen!

 
 
Ingen bild

Malin

3 april 2010 14:56

Påskbrasor finns faktiskt på riktigt. Man lägger pinnar, kottar, gamla julgranar och andra fula träd i en stor hög, som sedan ska börja brinna med hjälp av en tändsticka eller något annat man kan tända en påskbrasa med.

För att bevisa att påskbrasor inte är en myt, tänker jag länka till denna hemsida: http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5skbrasa

In your face, din lilla krabba.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards