Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Månen - 22 juni 2008 16:42

Jag har varit aningen frånvarande, den senaste veckan. Beror det på midsommarsill? Ja, till viss del.

Jag har både firat midsommar, och varit funktionär, eller rättare sagt "funktionär" på en festival i Uppsala.
Och vi alla kopplar väl ihop Uppsala med reggae, men inte katten var det det det handlade om denna gång.
Det hade mycket väl kunnat handla om reggae, eftersom festivalen är till för all möjlig kultur.
Men bara ung kultur. Ung Kultur Möts, riksfestivalen.

Jag älskade det, för jag slapp göra ett dugg. Underbart! Jag bara tog åt mig av all kultur som erbjöds!

Midsommarfirande, det kanske ni vill höra om? För första gången i mitt liv firar jag inte midsommar med familjen.
Jag firade med en annan familj, så visst katten, det kan väl räknas som samma sak.
Fast nej, inte alls. I den familjen firades det med midsommarstång, dans, sång och lax.
Sillen kom först dagen efter. Men det återkommer jag till, senare i inlägget.

Så under tiden kan jag tillägga att FRA-lagen är totalkass, och jag undrar vad fasen regeringsgubbarnas undersåtar vill studera galna taliban-mail för. Talibanerna får väl smida sina listiga planer, utan att dom blir upptäckta av en argsint gubbe.
En annan sak som är konstig, det är att om man verkligen vore taliban, skulle man då inte koda mailen man skickar?
Jag skulle hitta på ett hemligt språk om jag vore talbian. Fast talibaner har redan ett hemligt språk, som är helt oförståeligt för oss vanliga människor.
Det är bara talibaner och regeringsgubbe-mästarspioner som klarar av det.


Regeringsgubbar är väldigt dåliga! Men sill, det tyckte jag faktist om lite grann.
Det har jag aldrig gjort förut, så då har det nog skett en förändring i mitt smaksinne.
Kanske börjar jag bli vuxen? Kaffe, nu är jag redo. Nej, det är jag inte alls.
Kaffe är fortfarande något mina smaklökar inte klarar av. Tro mig, jag testade för bara några dagar sedan!

Nu kom jag till den punkten att jag skulle återkomma till midsommarsill. Det jag sa i början stämmer inte. I år har jag aldrig upplevt midsommarsill, jag har bara upplevt dagen-efter-midsommarsill.
Så vem vet, jag kanske inte ens tycket om midsommarsill?
Då är jag inte ett dugg vuxnare, ju!

Annars, så har man ju badat. Och för att få in lite skryt, så kan jag ju säga att jag är ganska så bra.
Faktist väldigt bra, på allting i hela världen! Inte minst på att bada, för det är jag bäst på!

Dagens visdomsord: Det som katten släpat in, går ofta att laga till, så om det kanske är en lurig liten tomte, så är den perfekt för någon fransk lyxrestaurang att laga till!

Peace out!

/Månen.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards