Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Månen - 2 juni 2008 07:31

Jag ber er läsare om en sak nu. Kolla tidpunkten jag skriver detta inlägg, så ska ni få se på råfräsiga saker.
Klockan är övertidig morgon! Jag sitter och skriver innan skolan börjar.

Detta beror på två saker. Jag har inte skola idag, jag ska nämligen till Boda Borg i Karlskoga. Dock åker jag med skolan, så det kan väl ändå räknas som skola.
Lektionerna blir bara idrott, om man räknar på det viset.

Den andra saken det beror på, det är att jag somnade klockan 20.00 igår. Utan att borsta tänderna, busigt värre.
Orsaken till att jag var så trött, det kanske ni vill veta. Fast jag tycker det är ganska tråkigt att skriva om saker som hänt mig. Jag känner mig lite egoistisk, med tanke på att jag då börjar mina flesta meningar med ordet "jag". Som jag då gjorde i den föregående meningen också. Nu skrev jag visst jag igen, i min förra mening. Och nu med, i den förra.

Egoism, det är något som man blir ganska trött på att höra.
-Jag är bäst, jag är den som kan kasta en frisbee exakt 534 meter, utan att göra en liten farbror upprörd, jag är dunder-mega-bra på att luska ut kluriga korsord ut tidningen VF. Och så vidare.

Där blev det en väldigt massa egoism-skryt. Tur att jag är så bra på sånt, så att jag kan beskriva hur jäkla bra jag egentligen är. Jag är faktist helt underbar på att beskriva egoism-skryt. Kanske bäst i världen, två gånger om.

Återigen, nu ska jag beskriva varför jag var så trött. Jag var på en militär kurs inom ämnet flygvapen.
Flygplan och saker. Fast denna gången handlade det inte om ett enda förbankat flygplan. Inte ens om ett smutsigt.

Det handlade bara om att resa en bas ute i en skog, och sedan vakta den så väl det går. Vi reste tre tält, sedan höll vi vakt natten ut. Jag fick chansen att sova i en timma.
Först var jag nattvakt 23-00, sedan fick vi chansen att sova. Jag berättade en historia om hur dumt det är med religion för alla i tältet, så jag somnade inte fören 01.
01:50 någon gång skriker gruppchef Jacobssen: SKYTTEBEREDSKAP, så alla vaknar.

Väl ute i den mörka natten, så bosätter sig 17 myggor i mina öron, så jag började fundera på vad dom tyckte var så in i Norden intressant med mina öron.
Självklart var det blodet. Dom hade nog ett trevligt kalas i alla fall. Synd att man var för stor för att medverka.

Efter det, så placerade dom mig som vakt. Trevligt trevligt.
Efter att jag avverkat 30 minuter som vaktpost, blir det att patrullera en sträcka på några kilometer.
Ungefär 4, tror jag.

03:50 kom jag hem till basen. Placerades som eldvakt i tälten där furirerna, fänrikarna, kaptenerna och gruppcheferna sov. Jag tänkte elda ett äpple, men det gjorde jag inte.

05 är mitt pass som eldvakt klart, då är det bara att patrullera den där sablans sträckan som är kvar: Sedan, då jäklar blir det att sova.
Väl tillbaka i basen, klockan 05:40 förbereder jag mina trötta ögon för tjugo minuters sömn.
Då säger dom jädrans befälen:
-Eftersom ni som kom hem från partulleringen nu är dom enda som är vakna, så får ni förbereda frukost.
Vi bar tung filmjölk, sedan åt vi frukost.

Efter allt detta tog vi ned tält, och jag fick sova tio minuter på en lektion som en gammal kapten hade.

Andra saker som hänt i helgen, är att jag gjort en magisk "ring of urin". Den var kvar efter ett dygn! Det är ganska häftigt att tänka på!

Dagens visdomsord: Om fiskar kunde leva i tvål, så skulle jag köpa en jäkla massa tvål och hoppas att det låg en fisk där. Det vore bra!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards