Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Att prata i nattmössan om politik.

Av Månen - 27 juni 2008 00:40

Jag studerar ju inte för tillfället, det vet ni. Jag är inte någon sablans ligist, som skolkar, nej verkligen inte.
Jag har sommarlov, och på sommarlov kan ligister göra annat än att skolka.
Till exempel dricka te och stampa sönder dyra viner, direktimporterade från dyra länder, med ägare som har kavajer, stråhattar och en Pina Colada.

Alltså lite som Robin Hood, ni vet. Ligister stampar sönder dyra viner för dom rika och..
Bekantar sig med dom fattiga. Till viss del. För som ligist kan man vara fattig.
En fattig uppväxt påverkar, så att man blir aningen mer kriminell, än om man växt upp i en bostad där tjänare tvättar taket åt en, bara för att man ber om det.
Även om det inte behövs tvättas i taket, så tvättas det av tjänarna. Det kanske bara är ett fåtal kakor som skapat ett fåtal smulor, uppe i taket, som tvättas.

Är det rätt? Ska dom rika få köra så med dom mindre rika. Ska tjänare alltid tjäna dom rika?
Såklart. Med Moderater i regeringen kan man inte tänka sig annat än att importerade lågavlönade polacker får tvätta kaksmulor i taket åt övergödda pojkar, som inte har en aning om hur en tomat ser ut, om den inte är inpackad i två kilo vispad grädde och en kvadratmeter mjukglass.
Tur att man inte invandrar till Sverige!

Dit jag vill komma med detta inlägg är - Bli inte ligist, då blir du fattig, fast lite mer som Robin Hood.
En fattig Robin Hood. Robin Hood är ju cool, för han kan ju skjuta pilbåge, så bra att ingen annan människa ens är kapabel att kasta en albatross så precist, som vad Robin Hood kan skjuta en pil.
Därför uppmanar detta inlägg barn, ungdomar, sjuksköterskor som lämnat vårdförbundet efter strejken, pensionärer och direktimporterade polacker att bli ligister.

Det enda jag kan tillägga är - Kör hårt!
Om alla blir ligister blir dom fattiga rika. Lite samma sak som att vara vänsterpartist!
Och då kan man ju fråga sig, vad fasen inte Robin Hood är Vänsterpartiets partiledare för.
Svaret är så självklart. Robin Hood lever i Sherwoodskogen, och det ligger inte i Sverige.
Om man invandrar till Sverige är chansen minimal att man någonsin lyckas påverka någonting alls i Sverige.

Så tyvärr, invandraren med högre planer på en karriär inom politiken. Du måste nog bränna ned hela riksdagen, innan du har en chans att påverka det du vill påverka.
Kanske vill du göra något så trevligt som att bara dela en kebab tillsammans med mig, på en flygande matta?

Om du är intresserad, så kontakta mig. Kebab är gott, flygande mattor är helt extremt döfestligt.. Tror jag.

/Månen.

 
 
chokladstaty

chokladstaty

27 juni 2008 01:02

ja, robin hood är lite som en vänsterpartist :> och han är ju den goda i hela filmen. så är det ju i alla filmer, men ändå ska folk envisas med att vara borgare..... hmm.

http://chokladstaty

 
Ingen bild

Månen

27 juni 2008 01:37

Det stämmer så väl, så väl.
Robin Hood är ett praktexemplar på hur en vänsterpartist ska se ut!

Vänsterpartister är förövrigt bara väldigt godhjärtade eller fattiga människor.
Ett exempel på en som verkligen inte är vänsterpartist är Farbror Joakim (Du vet, den där farbrorn till Kalle Anka. En seriefigur som självaste Walt Disney skapat).

/Månen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards