Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Jag får inte betalt, trots att jag nämner TVÅ företag i detta inlägg!

Av Månen - 10 juni 2008 20:30

Hallå, kamrater! En sak i mitt liv har förändrats, drastiskt. Istället för mina gamla, ganska dåliga hörlurar, har jag nu införskaffat dunder-super-mega-hörlurar, för bara tvåhundra svenska riksdaler!
På Teknikmagasinet, där allting är bra, och minst sagt billigt. (Nej, jag får inte betalt för att säga så i min blogg, trots att andra människor får betalt för att skriva positiva saker om företag i sina bloggar. Men inte jag, minsann. Råkasst!)
Jag tyckte bara meningen passade in, för att det var en charmig gosse som visade mig hörlurarna.

Så trevlig personal, det har dom på Teknikmagasinet! Pålitliga garantier, köttiga rakhyvlar och nedfrusna russin till kilopris!
Det är vad jag kallar fiffigt!
Mina hörlurar luktar till och med ny bil, och det är en sniffig lukt! En alldeles klockren lukt, som egentligen borde locka kunder i massvis!
Dom borde öppna förpackningen till hörlurarna, så skulle Teknikmagasinet gå i vinst med några hundra miljarder, bara för att det luktar ny bil i deras lokal!
Fiffigt! Synd att deras personal är för inkompetenta för att förstå sådant.

Jag har även cyklat till Skutberget, men det var tidigt på morgonen. Det tog sin lilla tid, och jag kom cirka en timma försent.
Det handlade om ren och skär försovning, men inte kan man väl säga så, som ursäkt, till en lärare? Nej, det kan man inte.
Så jag drog på min allra bästa lögn, som handlade om att jag iakttagit två igelkottar som parat sig i fyrtio minuter.

Inge lärare lyssnade särskilt noggrant, så jag slapp undan kvarsittning och barnagning.
Jag klarade mig finfint, faktist!
(Lögnen har blivit grovt inspirerad av Anders och Måns, dom bästa människorna i världen).

Efter Skutberget, så drog vi till IKEA och köpte godsaker. Korv, mjukglass och dricka, sedan ett skrovmål köttbullar. Allt för cirka 31 kronor!
Är inte IKEA bra, så säg?

Förresten, för er kamrater som vill veta, så är vårat bildspel borttaget från Youtube.
Våran bildlärare hotade oss, för att vi använt en snubbe från träningsskolan som "monster" i bildspelet.
Hon hotade med döden, eller ännu värre, högsta domstolen och samhällstjänst!
Vi tog snällt bort "monstret" och ersatte det med något annat.

Vi lägger snart upp det igen, men med tanke på dom tekniska felen som uppstått under det senaste milleniumet blir det efter att jag skrivit detta inlägg. Länken kommer alltså i ett annat inlägg.

Dagens visdomsord: Rid på kamelen som springer mot horisonten, den kommer nämligen ändå aldrig komma fram!

/Månen.


 
 
Ingen bild

hopp och hej

2 augusti 2008 16:10

hahaha, lögnen om igelkottarna ska jag också dra någon gång

 
Ingen bild

Månen

3 augusti 2008 01:06

Gör det! Den är exemplarisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards