Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Månen - 25 mars 2010 23:45

Vi tog oss en slurk, och slutet har inget slut, sa förpackningen som slöt sig runt mjölken. Mina läppar vidgades en aning, och ett hålrum blir synligt. Sakta fuktar munnen min gom, och jag slurpar och njuter. Några klunkar, och ett leende sträcker sig över ansiktet. Denna vita produkt dricker jag hellre än flytande guld. För flytande guld är smält. Därmed också fruktansvärt varmt.

Jag pratar om mjölk. En gång, för längesedan så skrev jag om mjölk. Men det var förr. Nu är nu.

Förut var jag på en konsert med ett band som hette Esmu. Fast, egentligen är det inte ett band. Det är en klass. Men Esmu låter nästan som ett band. Ett finskt. I det här finska bandet spelade både en tysk och en norsk. Tysken heter Birger och norsken heter Norsken. I alla fall är Estét-musiker duktiga på vad dom gör. Fast kanske lite för mycket dödsmetall, åtminstone i just den klassen.

Dödsmetall är en musiksmak där man ska vara alldeles hård och blank och man ska kunna tillverka verktyg av artisterna, plus att man ska dö. Lite dålig musiksmak, tycker jag. Annars fint.

På Esmus konsert spelades också mycket vackra saker. Till exempel akustiska gitarrer i lugna, fina tempon. Sånt gillar jag. Då kan man i sin hjärna tänka att: Vad lugnt allting är. Här kan jag sitta och slurpa en fin kopp kaffe med hälften grädde. Och kanske socker. För det här tillfället, med akustiska gitarrer och kvinnoröster, det är någonting att vara lugn till. Här bör jag sitta mer än vad jag bör göra frasiga våfflor.

För det är våffeldagen idag. Men jag lyssnar hellre på kvinnoröster kompade av akustiska gitarrer. Inte för att det är fel på männens röster, men kvinnoröster har en mer lugnande effekt.

Jag sover. Snart. Fast jag sov förut. Det var fint att sova. Jag blev alldels pigg, och redo för mat och kväll. Jag sover inte för att jag blir alldeles lugn, för att en kvinna spelar gitarr och sjunger bredvid mig. Nä. Så är det icke. Kvinnornas röster försvann, i och med att jag gick från konserten för några timmar sedan. Jag sover för att det är natt.

Och: Idag var det våfflor i skolan. Plus att Roffe sköt upp ett prov, och tyckte att påskpromenad är löjligt.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards