Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Månen - 1 januari 2009 05:28

Jag skriver nu. Efter ett tags uppehåll. Men nu skriver jag fan, och det är den första dagen på året. 2009. Underligt. Mycket mystiskt. Att avsluta alla dessa dagar med -09 blir helt.. Konstigt. Absurt. Vilken tanke!

-09 är mer konstigt än att se trosplundrare på en gaybar. Det är.. Helt jättekonstigt. Men nu är det här i alla fall. 2009. Det ska vi vara stolta över, tror jag. För det är bara ett år kvar av 00-talet. Sedan blir det 10-talet som tar över, och det blir ännu mer underligt. Det är häftigt det här. Nästan värt att forskas i.

Men nu ska jag förklara min nyår, tänkte jag. Och min London-resa. London är bäst i världen, och pappa har köpt ett Beatles-monopol för 40 pund. Jag har blivit hattgosse, eftersom jag hittade en så extremt tokfin hatt på en billig marknad. 3 pund för en hatt som är snyggare än en söt kanin. Det är så otroligt häftigt att man nästan kan äta målarfärg av lycka!

Mitt nyår var konstigt, däremot. Jag tror faktiskt att jag har ätit grädde med gurkmeja och rosmarin i. Det var mindre gott. Jag var i övrigt i extas hela kvällen, och tänkte spränga lite saker i luften hela natten. Men jag hindrade mig. Jag mår så bra här, i mitt nya år. Jag blir så energisk.

Fast jag är trött. Nu. God natt. Mina kära barn.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards