Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Kärlekens motståndsmän!

Av Månen - 25 maj 2009 21:18

Jag arbetade flitigt efter skolan idag. Jag tog bussen direkt till Skattkärr, och såg mina farfäders glada leenden strömma genom vindarna. Jag rentav kände deras harmoniska glädje flyta inom mig, när jag steg av bussen. Farmor och farfar älskar mig. Jag är deras favoritbarnbarn! Det är verkligen trevligt.

Dom älskar mig till och med så mycket att mina tjänster är värda ungefär 934333 kronor för fyra timmars arbete. Och dessa tjänster innebär inte att vara assistent åt Bill Gates, utföra torpedarbeten eller att äta guld och mäta vem som lyckats bajsa ut mest ädelmetall. Det handlar om att klippa gräsmattor, rensa buskar och skrapa bort lim.

Hur kan jag då tjäna 934333 kronor på bara fyra timmar? Jo, det är nämligen så att lönen ligger på fantastiska 350 kronor plus en cykel. En cykel med ett antikvärde som alldeles säkert ligger på runt 933983 kronor, enligt mina beräkningar. Det är nämligen en cykel från 1939, i så gott skick att man skulle kunna ana att farfar vårdat den som sin egen kaninvalp.

Cykeln är nog min allra käraste ägodel, för den är så vacker! Och farfar berättade historian kring cykeln. Den kostade honom 105 kronor, år 1939. Och oj så vacker cykel det är. En äkta Monark! Precis som en kunglighet i ett paprikaland!

Nu vill jag avsluta inlägget, genom att informera om någonting farligt. Kärlek, heter hemskheten! Den drabbar människor som är svaga, och inte kan stå emot. Den äter upp dig inifrån och skadar alla dina organ! Det är den hemskaste sjukdomen världen någonsin skapat. Jag drabbas verkligen hellre av AIDS, cancer, höstförkylning, SARS, håravfall och konstant flens för resten av mitt liv, för att slippa kärleken.

Kärleken har den hemska effekten att den fjantiserar. Min goda vän Daniel Sandbu Garsing har gått och begravt sina tankar i rosa moln, och nu är han fjantigare än smutsiga, polisbilsätande elefanter. Även min goda vän Antepantevante har gått och blivit körd i träsket, dock har han varit drabbad av sjukdomen i mer än ett halvår.

Alla har blivit ultimata töntfjantar! Det är som att hela deras humorförråd traskar till medelhavet och dränker sig. Deras modiga manlighet självdör på grund av konkurrans från kvinnofolket. Hela deras liv blir en panikslagen ekorre i en sopstation.

Usch och fyfan för kärleken. Jävla pissråtta!

Så gå gärna med i mitt nya politiska parti, som jag ska ge grunden för alldeles snart.

Partiet heter: Kärlekens motståndsmän

Vi står för:
- Barnaga skall tillåtas på odiciplinerade hip hopare!
- Kärleken skall förbjudas.
- Barndomen skall vara för evigt.
- Cykla istället för att ta flyget.

Bröder. TILL KAMP!

 
 
Ingen bild

Malin

26 maj 2009 14:50

Ditt parti är ju nästan sämre än moderaterna och kristdemokraterna tillsammans.. Och då är det illa!

 
Månen

Månen

26 maj 2009 19:02

Va? Är du knasig? Tycker du verkligen att det är DÅLIGT?

http://moonlander.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

26 maj 2009 20:12

Aohmen, det tycker jag minsann!! Vad fasiken ska kärlek förbjudas för? Om du ger mig tre bra anledningar, skickar jag en marabou mjölkchokladkaka till dig på posten.. Och därmed pasta!

 
Ingen bild

ulrika

26 maj 2009 20:46

Bra jobbat Niklas! Ja du är nog farmor och farfars favvo, men tro inte att du är ensam...
Knatte och Fnatte ligger i kölvattnet. hm åtminstone i svallvågorna efter dig...

Hur bar du dig åt att få farfars cykel???
Ta det som en personlig komplimang, och köp ett lås, så du inte drabbas av kärleken.

Frid!

 
Ingen bild

Johan

26 maj 2009 21:50

Lysande Månen! Äntligen en som tänker.
Tänk om alla kunde tänka precis som du?

 
Ingen bild

Månen

26 maj 2009 22:32

Malin; Den fjantiserar alla som drabbas av den.

Den skapar otrygghet.

Det finns viktigare tankar som måste tänkas, istället för kärlekstjafs.

Johan; Jag tänker precis som människor bör göra!

Ulrika; Ulledulle, dina barn kanske prioriteras högre. Men vem vet? Svaret ligger begravet i farmors allra djupaste och heligaste tankar!

Och förresten så har cykeln redan ett lås..

Peace. Ya Moon!

 
Ingen bild

Malin

27 maj 2009 15:12

Det du sa stämmer i och för sig rätt bra.. Men det bra överväger det dåliga med råge!

Hade gärna skickat en chokladkaka till dig förresten.. Men tyvärr kostar det för mycket pengar att skicka paket på posten. Måste ha pengarna till viktigare saker.

Hade grejtans!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards