Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Månen - 16 maj 2009 02:41

Den här debatten borde tas upp även idag. Fast.. Det handlar ju om hip hop i dagens läge, om man ska se det från ett annat perspektiv.

Egentligen borde man föra debatter om hip hop nu. Inte disco. Hip hopen förstör varenda hjärncell en medelsvensson innehar. Därför borde nattklubbar som spelar hip hop få sin spritlicens indragen, enligt mig.

Hip hop är ett riktigt problem, som verkligen dödar riktiga musikers både livsgnista och inkomst. Hip hop är som en okastrerad tonårsrebell som älskar att föröka sig med hemska fjortishelveten. Och på så sätt skapar det oro i samhället, och slutligen har vi tagits över av odogår och avfallspatrask.

Det är min syn på hip hop.

Av Månen - 16 maj 2009 01:34

Om självmord inte vore så brutalt, så kanske det vore idé att utföra ett sånt litet spratt..

Kul!

Varför? Uppmärksamhet.. Mjo. Möjligtvis.

Fan. Varför? Varför i helvete? Jo. Därför. Men uppmärksamhet. Varför? Varför i helvete uppmärksamhet? Jo. Därför.

Men. Varför berättade jag det för er? Ett kul spratt. Därför.

Oroa er inte. Alldeles för brutalt för min smak. Men varför lever man?

Filosofera över viktiga livsfrågor. Vanliga livsfrågor. Livsfilosofi. Nä. Dödsfilosofi. Uppmärksamhetsfilosofi.

Så fan heller. Tönt! Varför? Därför.

Tråkigt liv jag har, egentligen. Vart fân i helvete döljer sig äventyren? I marken.

Det gäller att upptäcka nedgrävt skit. Orka. PALLA!

För fasens smutsiga gata. Jag orkar inte ta itu med den saken. Inte orkar jag heller engagera mig i att ta steget.

Men uppmärksamhet? Varför är jag så befäst vid det? För att det är töntigt. Såklart!

Töntar är även dom människor. Faktiskt!

Men varför lever dom då?

Svaren och frågorna leder bort till universums kant. Där. Där finns det en möjlighet att försvinna. Att försvinna i en alldeles egen värld.

Golf. Det kan man spela. Sånt ger guldkant på vardagen. Synd bara att det ska vara så in i helvetes dyrt att utföra "unnessecary luxury".

Annars kan man lifta med snälla gubbar. Snällisar. Spela spel..

Men orkar man? Nä. Inte äventyrligt nog..

Sorgligt med Sverige. Alldeles för olagligt med äventyr.

Nu fick ni mina tankar summerade i ett enda inlägg. Praktiskt!

Indiana Jones lever efter mina ideal..

Psykolog. Nä.. Det orkar jag inte!

Tankar.

PS: Vackert upplägg i det här inlägget.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards