Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Hur man lämpligtvis förbrukar en dag..

Av Månen - 15 april 2009 17:40

Arbete hos Farmor. Tröttsamt, lönsamt och stillsamt. För Skattkärr är verkligen tyst. Skattkärr är en liten "stadsdel" som inte ens har stadsbusstrafik. Skattkärr är ett väldigt fint område. Dock är Skattkärrs närmaste området Kronoparken, vilket verkligen inte är fint. Kronoparken är jättedåligt! Det är Karlstads ghetto. Ett riktigt jädrans slumområde, där man bör akta sig riktigt noga,  annars har man inte plånboken i fickan när man traskar ut från Kronoparken.

En annan mystisk sak med Kronoparken är att det börjar spelas arabmusik när man åker stadsbuss igenom Kronoparken. Radion switchas på, och vips dansar det magdansöser i takt till "Korshy Kharmita" runtom i bussen. Den där låttiteln hittade jag bara på, tyvärr. Men något i stil med det, i alla fall.

Arbetet hos Farmor tar en jädra tid att utföra. Alltid. Även om det bara handlar om att flytta en kvist från postlådan till uterummet, så tar det minst 2 timmar. Därför är det lite påfrestande, att man måste boka in hela dagar, för att utföra ett arbete som i vanliga fall tar en kvart. Förklaringen till varför det tar sådan tid är faktiskt en ypperligt trevlig förklaring. Man får fika hela tiden.

Ungefär så här ser schemat ut, när man jobbar hos Farmor:

11:00 - arbete.
11:15 - fika.
11:45 - arbete.
12:00 - glasspaus.
12:20 - arbete.
12:30 - lunch.
13:00 - vila på maten.
13:45 - arbete.
14:00 - fika.
14:30 - arbete.
14:58 - pratstund med farfar.
17:00 - arbete.
17:30 - glasspaus.
18:00 - arbete.
18:05 - utbetalning av lön, och ett ordentligt avsked.
18:45 - hemfärd.
19:05 - hemma.

 
 
Ingen bild

ulrika

15 april 2009 20:32

Hej igen...

Rolig kommentar om ett arbetsschema i skattkärr, you are a handy men...
Kan tjänas pengar kanhända i torslanda oxå...

 
Ingen bild

Månen

16 april 2009 14:17

Kära faster Ulrika;


Anser du mig vara ett storföretag, med många anställda? Jag är en "handy man", inte en "handy men". Man, män.


En annan miss är att "oxå" stavas "också". Det går inte att komma undan med grammatikfel och förkortningar, om man ska kommentera min blogg!


Läxa.. För nu!


/Månen.

 
Ingen bild

Ulrika

16 april 2009 20:32

Hmm...

Förlåt bokstaven e, kanhända jag trodde att du hade annställda...Dessvärre går ju volvo dåligt... Men mindre trädgårdsarbete med fri kost och logi kan utlåvas om intresse finns senare...

Nu är det så att jag hade toppbetyg i svenska språket och grammatik som jag tar mig rätten att slarva till det lite i din blogg, med all respekt för kåsören själv. Undertecknad har OXÅ fårr diverse honorar för välskrivna texter, dikter odyl.

Där med basta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards