Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

En resa till Dalarnas mystiska fjäll!

Av Månen - 28 februari 2009 17:47

Idag är jag lika mycket hemma som vad det är sista dagen i februari. Det känns mycket förträffligt, även om nu resan till Idre var så underbar att man skulle kunna skala nötter bara för att för en gångs skull få uppleva lite tristess, där uppe i Idre. För oj, så roligt jag har haft det. Min kära kompanjon Cranekiller har gått ut med falska kärleksförklaringar till Stockholmsfjortisar, vi har röjt runt på ett häftigt disco med bland annat dancemoves som "THE AIRPLANE THAT KILLED EVERYONE", "Sprattlande kittelormen", "Fisken", "Plocka äpplen" och självklart även "MOONWALK".

Under denna vecka har vi även kunnat klämma in sisådär 40 timmars härlig alpin åkning, i form av både längd, utför och snowboard. Snowboardhyran var billig. Mycket billig. Likaså maten på gatuköket..

Bara snowboardboots - 200 kronor, 2 dagar. Gatuköksmat - 126 kronor för en bastant chokladkaka (Marabou), 200 gram, en schnitzel med strips och en 33 cl dricka. Oj oj oj, vad man kan fynda!

Dock har jag även gått plus två gånger under veckan. Jag har skottat tak för 100 spänn, och jag hyrde ut mina solbrillor för 100 spänn på discot. Grabben hyrde dom i ungefär 25 minuter, och han tyckte inte ens det var en dålig affär, så det lyste ju total Stureplanssnobb om killen alltså.  För Stockholmarna har tydligen sportlov samtidigt som oss värmlänningar..

Dock finns det ju även trevliga Stockholmare, som till exempel Leo, Emrik, grabben i röd mössa, grabben i grön mössa och grabben i gul mössa. Dessa är mina mycket goda vänner nu för tiden! Hoppas att våran vänskap består!

Jag vill även tacka Cranekillers jättesnälla familj, även inräknat kusiner, mormödrar, morfädrar och allt vad det nu heter. Dom är toppen! Bjuder på mat och grejer!

Det var rockigt! Idre, you are my friend, but you are expensive!

/Månen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards