Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Månen - 9 januari 2014 12:14

Idag är en sådan dag som jag ibland kallar "Det här var inte en nice-dag". Men det finns några sådana dagar i ett liv, fast ibland är de väldigt osköna. Än så länge har jag bara vaknat, men ändå tror jag att mycket kommer gå åt fanders. Jag vet inte. Jag lider nog av tillfällig sorg. Det är tur att sorg inte är någonting permanent, för då vore det mesta tråkigt. Den här dagen kanske blir en härlig mjukstart inför en sådan period. 

Jag har varit nykter sedan det nya året började. Det är en prestation, kan man tycka. Jag tycker inte det. Men det är kul att vara nykter!

I den sista meningen var jag ironisk. Jag är ofta ironisk. Jag använder mig ofta av korta meningar också. På det sättet kan du ofta identifiera mig, genom bara min skrift. Nu avslöjade jag den hemliga koden, så om du någon gång läser en bok av en anonym författare, som skriver lite som jag gjort nu... ja, då kan det tänkas vara jag som skrivit den. 

Ibland förstår inte folk min ironi. Det är något av det bästa jag vet. När man lyckas skämta för sig själv. Det stärker min självkänsla att veta att jag klurat ut ett skämt såpass bra att ingen förstod det, förutom jag själv. 

Det här inlägget skriver jag faktiskt egentligen också för mig själv. Om jag tänker på att skriva saker, tänker jag bort andra saker. Idag är det lätt att tänka på en annan sak. 

Därför är detta en ganska dålig dag.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards