Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Månen - 19 mars 2012 18:40

Igår var jag som en skakande febertermos (fast tvärtom, varm på utsidan och kall på insidan) med Parkinsons, sedan sov jag i sexton timmar och kände mig kry som Scans fläskfilé. Det är en underlig företeelse, det där med hur man kan bli sjuk bara av att nästan inte sova under en hel helg. Jag tror att min hjärna blev överhettad, för helt plötsligt kollapsade jag och skakade i en fart av tre ljusår och tankarna kändes som om de tog sig fram på ett av SAAB's rullband, och tankarna var minst lika trasiga som framtidstron på detta företag.


Efter att jag kommit hem från min Stockholmsresa (som var orsaken till att jag nästan inte sov över huvud taget), somnade jag som om Edward Munch satt vid sängkanten och sjöng vaggvisor inspirerade av sin egna konst. Det var magiskt att vakna i ungefär 30 sekunder då och då och somna om, för att allt som allt ungefär 16 timmar senare, vakna upp och tro att man ska cykla till jobbet kvart över sex, men sedan upptäcka att man inte har någon luft i framdäcket. Sådant är lite av en besvikelse, men jag fick ju uppleva äventyret att planka spårvagnen istället, och med sexton timmars sömn i ryggraden har man byggt upp sådana spårvagnskontrollant-reflexer att man nästan kan äta upp dem på arton meters avstånd, utan att de upptäcker att man plankat spårvagnen. Detta för att ödlor ofta har snabba reflexer, och då tänkte jag att man kanske får ödletunga också, och då kan man slicka i sig kontrollanterna innan man blir bötfälld, istället för tvärtom. Att man blir slickad i pannan av kontrollanterna innan man hunnit ge dem botemedlet för avsaknad av sympati för sina medmänniskor. Spårvagnskontrollanter, parkeringsvakter och tulltjänstemän är antagligen sådana som hatar mänskligheten, och gör allt de kan i sina liv för att öka självmordsstatistiken i världen.


Nu när jag förklarat både sömn och min avsky för statligt anställda bödlar, kan jag ju kanske förklara för er hur min resa till Stockholm var. Jag åkte väldigt mycket bil och buss för att spendera ungefär 10 timmar i Stockholm. Resan dit och tillbaka tog allt som allt 12. När jag väl var i Stockholm hoppade en man över en Dodge Viper och en lättklädd flicka snurrade med lite eld bakom några brinnande bilar, plus att en monstertruck hyrdes in i ungefär en minut, för att köra över en SAAB två gånger. Sedan åt jag falafel och smuttade på lite för mycket för dyr öl (Stockholmspriser).


Nu ska jag kila iväg och kila fast en träkil i Kils kommun, eller prova träskor i ett träsk.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards