Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Månen - 23 februari 2012 20:04

Plötsligt känns det ungefär som Martin Luther King kände den fjärde april 1968 i min näsa. Jag har fått något dödligt virus i min näsa som gör att den rinner och jäklas som om jag vore ett oljeraffinaderi, där tjära inte blir en restprodukt. Jag har gjort allt möjligt för att inte förtjäna denna åkomma, bland annat klappat på människor med hjärtfel i syfte att höja min karma. Men det är inte min dag. Och det känns lite som att det här inte är mitt liv heller för den delen, för med alla de goda gärningar jag gjort i mitt liv (bland annat undervisat barn genom pedagogiska spökhistorier), borde jag nu inte få något så förjäkligt som en elakartad cancersnuva i mina bihålor.


Så nu har jag traskat runt en hel dag i en matbutik (som lustigt nog är min arbetsplats), och snutit mig i diverse wienerbröd och Conference-päron för att försöka snyta ut denna elakartade cancersnuva. Jag börjar fundera på att fimpa cigariller i näsborren för att helvetet är varmt och Djävulen bor i värme. Om Djävulen kommer in i min näsborre kommer han säkert punktera denna elakartade cancersnuva jag bär i mina bihålor, för Djävulen har många spetsiga saker på sig, bland annat en treudd och några horn, som jag för övrigt tror är inspirerad av en bock. Det här är inget skämt, för bockar har horn - likaså Djävulen.


Så om denna varmhjärtade man (detta var dock ett skämt) skulle vara så vänlig att ge mina näsborrar ett besök är jag redo för partaj imorgon. Jag ska nämligen på partaj. Det kommer bli kul med partaj (som för övrigt är en synonym till fest). Det är alltså en fest jag ska på imorgon. Och festen ska bli kul.


Nog pratat om hemskheter som cancer och Djävulen, nu ska jag panera fisk med rektangulära kompisar som jag önskar hette Svampbob, men tyvärr heter de Kylskåp och Köksdörr. Panera fisk ska jag förresten inte göra. Jag ska nämligen (kanske) steka köttfärs med vitkål, tacokrydda och bönor, och detta ska alltså göras med mina vänner Kylskåp och Köksdörr. De är tråkiga, Svampbob är festlig. Such a shame, som det heter på både amerikanska och engelska.


/Nag-Leif.

PS: Förlåt för min förkärlek för Martin Luther King (det tycks vara som så att jag nämnt honom i varje inlägg jag skrivit sedan 2007), men han var bara en så förbannat bra människa. Alla borde vara godhjärtade negrers, så hade man sluppit både KOL (lungsjukdom orsakad av rökning) och grävlingar.





Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards