Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Månen - 20 februari 2012 18:20

Likt Harald förbannade gryningen en junimorgon då han skulle till jobbet, lika mycket förbannade jag min måndag morgon. Jag körde bil från Karlstad, och landade väldigt många mil söder om Karlstad, parkerade halv ett på natten och hade bara lite småpenningar, så jag kunde inte betala parkeringsavgift. 06:19 var jag 400 kronor fattigare med en avsky jag tidigare bara nuddat tungan med. Nu smakar Göteborg blötlag sandlåda med mögelekorrar som äter härskna nötter.


Jag fick mitt livs andra parkeringsbot, och den svider förbannat mycket. Det är som att strypa katten med munspray. Till råga på allt hamnade jag av en slump i en dag då jag inte var så värst glad. Kanske berodde det på nyligen nämnda parkeringsbot, men det kan dessutom berott på att jag kom försent till jobbet och fick höra "man måste respektera tiderna". Då tycker jag att Göteborg borde göra mig en gentjänst, och respektera mig. Att ge mig parkeringsböter är nog det svinigaste man kan komma på, men allt det här livet har att erbjuda handlar väl egentligen om att radera ut mig.


Jag inser hur man genom livet blir socialdemokrat av all smutsig avkomma som högerpolitiken föder fram, som senare bosätter sig i det som kallas för existens. Parkeringsböter och annat otyg är höger-idéer, antar jag. När jag blir moderat-politiker ska jag införa parkeringsavgifter för fötter, så ska jag hämnas på alla parkeringsvakter som parkerar fel när de traskar på mina privatägda gatustenar. Jag måste bara bli rik och intelligent först, så ska jag sätta dit sånt där smuts och lära dem ett och annat.


Parkeringsvakter - explodera!


PS: Jag ska aldrig bli Moderat, för då blir man ett parkeringsvaktssvin.

Tack.





Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards