Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Efterbliven rapsolja.

Av Månen - 14 mars 2012 19:31

Idag är en dag som jag inte är pigg, och egentligen har jag en väldig massa måsten som inte blir av, för måsten är plikter, men jag är en liberal och frihetssträvande individ. Om jag hade ett sånt vokabulär vore jag skrytsam, och man ska inte försöka imponera på omvärlden över att man kan mer än sju dussin synonymer för ett ord, när det egentligen räcker med ett ord. Däremot ska man som människa försöka utvecklas språkmässigt, men försöka hitta ett mellanting mellan besserwisser och idiot. Förr var jag mer av en besserwisser, och ändå var jag mer dum i huvudet än vad jag är nu.

Om man läser gamla godingar från 2008 skrivna av mig, finner man en självsäker femtonåring med så lite självdistans att man skulle kunna hälla en båt fylld med varm rapsolja över en jättepigg kamel, och kamelen hade ändå inte sprungit iväg, för att kamelen var mitt ego och den vill gärna vara nära mig. Kameler är djur som tål värme, så det är därför den ville vara nära mig. Idag har kamelen blivit en lite mer värmekänslig valross.

Mycket av det jag skrev som femtonåring var ofta lika varmt som en rapsoljig, varm kamel. Mycket kärleksfull ironi, med sammetslena sarkastiska små inflikningar. Men det var mest för att få mänskligheten att tycka om mig. Idag hatar jag det mesta som rör sig, bryr mig mycket lite om omtyckthet och sånt tjafs, och skulle inte ha något emot att hälla varm rapsolja på ett hektar människor. Jag tycker att många betér sig som om de vore rönnbärsgelé. Slemmigt, alltså. Och det är förresten inte bara andra människor som förtjänar varm rapsolja i ögonhålorna. Nej, jag har nämligen genom mina år i livet också utvecklat ett positivt självhat. Jag gör ingen positiv inverkan på den jord jag inkräktar på, och traskar mest runt i min efterblivenhet och ser dagarna passera. Ty jag lär inte bli akademiker om jag känner mig själv, och arbetslösheten är tillräckligt hög för att täcka det arbetskraftsbehov jag vid min bortgång potentiellt sett skulle lämna efter mig. Det finns ju mer människor än vad det finns arbetstillfällen, och egentligen innebär inte livet mer än att försöka hitta ett jobb. Varför inte lämna livet som arbetare åt någon arbetslös istället?

Och om livet handlar om jobb, när man redan tycker att livet är en heltidstjänst som prostituerad för zoofiler (när man ser ut som en inavlad björn i ansiktet, har lite mer päls än andra, och har en personlig ekonomisk tillväxt när djurintresserade män får tillväxt i skrevet och känner för att betala för lite smarrigt björnsnusk), då tycker jag fanimig att det är mer värt att gå under än att själv vara orsak till att världen går under. Jag tänker allt mer och mer på att min existens faktiskt smutsar ned världen för varje dag som passerar, vilket alla irriterande människor faktiskt borde inse om sig själva. Är man irriterande kan man lika gärna explodera.

Jag förstår mig inte på människor med självförtroende och tycker att sånt tjafs kan dra åt helvete. Man blir bara irriterande om man traskar runt med ett självgott leende och konstant hänvisar andra till sig själv...Jag kom på att det här låter som klagomål från min sida, vilket får mig att inse hur irriterande jag faktiskt är för andra människor. Jag avskyr människor som klagar.
 
Det är kul att utvecklas och få lite perspektiv på hur man ska beté sig i en värld full av människor som vill briljera, trots att många hade ett "bäst före-datum" innan de fyllt tolv. Och visst kan jag tillägga att det är ledsamt att man själv blev efterbliven, men det är väl så livet funkar. En del stannar upp med att tänka för att de inte orkar med skiten längre.

/En mycket irriterad, irriterande människa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards