Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Det farliga livet som är lite "crazy" så att säga.

Av Månen - 5 mars 2012 19:40

Jag försvann från er mina kära kärleksslavar, fast det är ni väl vana vid vid det här taget. Jag har inte uppdaterat på tillräckligt lång tid för att en del av er kanske ska bli fundersamma, och kanske frågar sig "borde han inte kärna smör i sitt hemland, istället för att dricka sprit i utlandet?", vilket är precis vad jag faktiskt gjort.


Jag har druckit sprit och levt rövare i Köpenhamn, fast nu när jag skrev det där kom jag på att jag egentligen är en väldigt ofarlig turist i Köpenhamn, så jag kanske inte riktigt levt rövare, utan man kanske istället borde uttrycka det som att jag levt "halvtidspensionerad snickare som för sju år sedan begick bidragsfusk, det vill säga fick ut ett barnbidrag för någonting som egentligen bara var en staty föreställande Lars Adaktusson, och som alla vet är Lars Adaktusson en väldigt allvarlig man, så honom finns det inte mycket barndom i,  och därför är det ett ganska allvarligt brott att fuska till sig lite klirr i kassan med ett så vansinnigt illdåd som att mixa dessa plus och minuspoler, endast för att genom detta illegala extraknäck kunna sörpla billig öl genom nydiskade, återanvända gratissugrör från McDonalds samtidigt som man ger en vänskaplig nickning åt barnet Lars Adaktusson som inte är ett barn, gjord av sten"


 Nu satte jag punkt för vad som annars kan ha varit den längsta meningen jag någonsin skrivit, om man då räknar bort den tiden då jag bara var en sån där motsats till Lars Adaktusson (ett barn alltså), då jag ännu inte lärt mig att placera ut punkter. Då kunde meningar bli långa som om mitt skrivsätt gick ut på att gräva ett djupt hål i en giraffhals och mata dem med fläderbär, för att girafferna sedan skulle ta en glorious crap i bottenlösa brunnar. Det blir lång falltid det, om fläderbären skulle falla först genom en giraffhals, vilket är väldigt långt, och sedan hamna i en bottenlös brunn, vilket är oändligt. Så är det ungefär att skriva långa meningar utan punkter. Ja, nästan lite meningslöst. För varför skulle en giraff vilja äta ett fläderbär, när den kan äta en neger, som redan innehåller hela kostcirkeln, eftersom negrers genom alla tider valt att själva äta enligt kostcirkeln.


Åter till Köpenhamn: jag har levt lite crazy, så att säga. Druckit lite bira och spanat på saker som är lite förbjudet, som till exempel ölhattar och skyltfönster fulla av snusk och wienerbröd. Jag har dessutom läst väldigt mycket böcker och träffat på människor som snarkar och är från Afrika fast egentligen från Norge. Av att vara i en sådan crazy stad som Köpenhamn blir man sugen på wienerbröd för en livstid framöver, men på onsdag kommer jag träffa en kvinna istället för ett wienerbröd. Kvinnor är bättre än wienerbröd, så jag är nöjd.


/Miggy.

 
 
Tysken

Tysken

5 mars 2012 20:52

Om du tar en kvinna från Sverige som är lite tysk (kanske någon som inte gillar frukt, vem vet), så är det ungefär samma sak som Danmark eftersom det ligger i mitten. Du kan äta wienerbröd samtidigt.

http://sputniken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards