Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Månen - 4 januari 2011 02:28

   Visst finns det en anledning till att hon kallas Pessimisten. Men just för att hon alltid varit "Pessimisten" för mig, ska jag hämnas på hennes nedvärderande syn på världen. Inte för att jag aldrig avskytt världen, för det har jag. Men för att ge tillbaka för gammal ost, så att säga.


Saker jag inte diggar:
- Folk som inte kan beställa glass på vintern.
- Folk som inte gillar frukt.
- Folk som inte tål folks politiska åsikter.
- Folk som inte tillåter att man har T-shirt under tjocktröjan.
- Folk som är otroligt vackra, men vägrar erkänna det.
- Folk som inte gillar hundar.
- Folk som tuggar *censur*.
- Folk som är födda 94:a.
- Folk som har tyskar som husdjur.
- Flickor som inte är särskilt duktiga i köket.


Detta är alltså vad jag ogillar. Men jag tror ändå att jag gillar sammanslagningen av det hela. Om man skulle skapa en människa som såg ut ungefär så här, fast med väldigt mycket fler fördelar än de nackdelar jag räknat upp, då skulle det kanske finnas en chans att jag älskade denna människa.


Jag borde göra en lista på saker jag diggar också. Då kan den som vill känna sig älskad få ställa sig i kö, för att få en chans att bli älskad av mig. Men kom då ihåg att man behöver en sammanslagning av det negativa och det positiva för att jag ska bli nöjd. För att nå komplettheten i en älskad människa behövs världshistoriens mest underskattade kryddor: Kaos och motsatser. Min supermänniska ska vara en pluspol och en minuspol, samtidigt.


Saker jag diggar:
- Flickor med brunt hår.
- Flickor med snälla mormödrar från Tyskland.
- Folk som behärskar språket bättre än mig.
- Flickor från Västkusten.
- Flickors bröst.
- Folk som är musikaliska
- Flickors mjuka kroppar.
- Folk som gillar i princip samma mat som mig.
- Folk som åker longboard.
- Folk som utövar alpin sport.
- Folk som gillar i princip samma musik som mig.
- Flickor som är vackra.
- Folk som känner sig handikappade utan en cykel.
- Folk som skriver brev till mig.
- 94:or som representerar 94:a-kullen på ett bra sätt.


Är du möjligtvis rätt människa för mig? Om du känner att du är denna kombination av negativa saker och positiva saker, denna plusminuspol, i så fall: hör av dig! Jag lovar att älska dig mer än vad jag älskar vörtbröd med smör, ost, julskinka och Varbergs drömsill.


Du är min drömsill. Min varbergska drömsill.


 



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards