Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

En orättvis värld full av tyskar!

Av Månen - 10 maj 2011 01:10

När ögonlocken börjar ruttna, och grabbarna gått hem, då känner jag att det är dags för sömn. Projektarbete i all ära, men ska datorn glömma bort att spara ett arbete som tog fyra timmar, då tycker jag inte det är rättvist att mina ögon ska tvingas ruttna av sömn.


Annars fryser jag inte, trots att fönstret är öppet. Kanske betyder det att jag har en bra ämnesomsättning, eller att det är sommar. Under natten gick min säng sönder, och kanske beror det på att jag är alldeles för attraktiv och innehar en tysk, eller att jag är en dålig montör, som inte sätter ihop sängen korrekt. Men den gick att laga med silvertejp. Mina glasögon fällde en lyckotår.


Må hända är jag en dålig montör, men åtminstone en bra reparatör och charmör. Men även om jag lyckats charma denna tysk, och lyckats få denna tysk att städa chipssmulor från min säng, så är det inte tyskens fel att sängen gick sönder... Det är dåliga gängor till skruven.


Jag ska snart slå upp tältet, och önska att tysken kommer och campar i min nyligen silvertejpsreparerade säng. Jag behöver tysk värme för att klara dessa kyliga nätter med öppna fönster, och i detta fall menar jag inte tyskimporterad kolkraft. Desutom behöver jag tyskens chipssmuledammsugare, så att jag får en chipsfri tältplats. Fast tysken brukar ibland snubbla i min tältplats, och få massa chipssmulor i ögonen.


Jag önskar verkligen att jag kunde slicka dina ögonglober fria från allt snacks som fastnat där. Jag vill dessutom peta dig på pannan och äta dina fingrar. Adoptera dig, och låta dig växa upp på min egna campingplats. Jag lovar att i framtiden vara en duktig reparatör, och inte låta campingplatsen förfalla, så som jag lät den göra ikväll, om du lovar att för alltid chipsdammsuga min campingplats. Ty vi ska växa upp i samma tält!


PS: Jag har en blomma i mitt tält. Den ska vattnas var tredje dag, står det i min bok om trädgårdsskötsel. Det är en sån där gul blomma som ser ut som smör, och enligt min bok kallas för "smörblomma". Vilket löjligt namn!


Som sagt var, världen är inte rättvis. Ögon ruttnar, eller suger åt sig snacks. Vi synes!


/Småföretagaren, charmören, reparatören Månen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards