Alla inlägg den 26 september 2012

Av Månen - 26 september 2012 21:11

Jag har fått ett nytt intresse här uppe i vildmarken! Jag är ibland ute och promenixar vid kvällningen, för att bli aningen mer ensam än vad man är på sitt studentrum. Så ibland känner jag för att gå ut och traska, för att uppleva dimma och mörker. Man känner sig jävligt mystisk om man är ute i mörkret och traskar i dimma, och om man har mp3 känns det som att vara inuti James Blunts vänstra hjärnhalva (den analytiska och verbala delen). Och just idag på min lilla vandring, upplevde jag grej som antingen kommer från James Blunts blindtarm, eller egentligen mer troligt ett neongrönfärgat häftstifts blindtarm. Ja, det jag vill få fram är egentligen bara det att det är mystiskt.

Blindtarmen är mystisk för att den inte fyller någon funktion och bara är en pryl i kroppen som gör att man kan få blindtarmsinflammation, och häftstiftet är mystiskt för att det vanligtvis inte har färgen neongrönfärgat, utan brukar oftast ha en vit underdel, plus att det vanligtvis inte brukar ha någon blindtarm alls. Nu när jag gett er en målande bild av vad som faktiskt är mystiskt, så kan jag kanske beskriva vad det var som faktiskt var mystiskt.

Jag var som sagt var ute och traskade i mörkret. Då hör jag plötsligt någonting tungt låta inne i skogen. Det var ungefär som att någon var ute och körde en långtradare med kastanjer som skulle pantas på Coop Nära inne i samhället (Man får bara 38 öre per kastanj, så det gäller att ha ett lastbilsflak med dessa om man ska bli rik). Jag tog direkt fram min kastanjedetektor, för att bekräfta att det var en långtradare med kastanjer som skulle pantas, men förundrades över att den inte pep alls. Vad kan det då vara, tänkte jag?

Det knastrar till i skogen och någonting tungt framträder med en ljusbrun, lite gråaktig färg. Sedan kommer en till sån där ljusbrun lite gråaktig sak ut ur skogen. Häpen står jag där och försöker snabbt som fasen ta fram min specialanpassade älgsadel, för att få mig en ridtur. Det är nämligen en stor jädra älgtjur framför ögonen på mig, med en annan lite mindre älg i följe!

Så när min högra hjärnhalva (den helhetsuppfattande och spatiala delen) konstaterat helheten och jag rent reflexmässigt plockat upp min älgsadel, smyger jag mig närmare älgen, och den springer in på en tomt! En älg, på en tomt, tänkte jag. Det här kan nog bli ett scoop! Men eftersom man inte får smyga in på andras tomter, fast det visste nog inte älgarna, stod jag kvar och observerade samt planerade för hur jag skulle kunna få mig en ridtur. Min plan går ut på att försöka låta så mycket som en öronlös säl som möjligt, eftersom älgar äter öronlösa sälar. Så jag står utanför häcken med älgsadeln i högsta hugg och försöker imitera en öronlös säl, men oturligt nog tror jag att det var valrossar jag lärde mig att imitera på en kurs på Medborgarskolan för längesedan. Jag måste leta efter mitt examensbevis, och se vad som faktiskt står där, men jag vet att jag någon gång runt 97-98 tog en kurs i att imitera blöta ryggradsdjur.

Men i alla fall, det som hände när jag stod där och spann som en valross, var att älgarna sprang åt motsatt håll från där jag stod och brölade. De sprang ut från tomten på andra sidan. Listiga jävlar!, tänkte jag, men tog mig snabbt i kragen och tog på mig min löparskjorta, som gör att jag springer ganska fort. Så jag sprang efter dessa ståtliga älgar och försökte samtidigt minnas om det var valross eller öronlös säl jag examinerats i på Medborgarskolan -97 eller -98. Plötsligt mindes jag att det var varken öronlös säl eller valross jag hade pluggat, utan Brax. Jag hade ju glömt att även fiskar har ryggrad! Hur kan man vara så dum, och tänka att det bara är öronlösa sälar och valrossar som är blöta djur och har ryggrad?

När jag slogs av tanken på att jag pluggat ryggradslösa och blöta djurs läten, utan att få användning av det när jag som mest behövde det, ångrade jag ända in i ryggmärgen att jag pluggat något så tråkigt som Brax-läten. Jag fick sådan ångest att jag för dagen övergav mina älgridarplaner, trots att jag tagit med mig både älgsadeln och löparskjortan. Älgarna sprang ut på en fotbollsplan och försvann. Ordet "fasen också!" dunkade konstant i skallbenet på mig, på grund av en jävla Medborgarskola som lärt mig fel kunskap. Äter älgar ens öronlösa sälar? Om de gör det, så var det FAN inte medborgarskolan som lärde mig det. Jävla pedofilskola, det är vad det är. Man blir bara pefofil av Medborgarskolan. SÅ DÅLIGT ÄR DET!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards