Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Äntligen ska jag bli farsa!

Av Månen - 8 september 2011 23:24

Jag tävlar lite med mina blodådror. Det handlar om vem av oss som kan dricka mest grädde utan att någon av oss blir igentäppta.


Hur jag annars sysselsätter mig som arbetslös, det är inte en enkel fråga att svara på. Kanske är jag, genom min talanglöshet, dömd till evig arbetslöshet, vilket vore sorgligt, eftersom jag själv inte är tillräckligt kreativ för att veta vad jag kan syssla med om dagarna. Det måste någon arbetsgivare lista ut åt mig.


Jag lurade även Facebook att jag fyller år idag, vilket är ett återkommande bus i mitt liv. Jag lyckas alltid lura en handfull människor (En fundering: hur många människor ryms egentligen i en hand?) att jag konstigt nog fyller år ungefär elva gånger per år. Att de aldrig inser att jag är en lurig spjuver. Jag funderar på om jag är som den där vargen som aldrig kommer, fast som senare äter upp väldigt många får. Fast alltså pojken. Mina födelsedagar blir inte så speciella när jag verkligen fyller år.


Men en födelsedag hit och dit kvittar totalt för mig, egentligen. Jag blir ju bara äldre nu för tiden, vilket oroar mig. Snart börjar kromosomerna snurra runt i mig, och med åldern kommer förökningar. Mina kromosomer kommer snart att få en trettiosjuling, och jag kommer snart få en unge. Jag bara undrar hur det egentligen är att ha en förståndshandikappad far.


Låt aldrig Downs syndrom bita sina snuskiga gaddar i mina åldrande fingrar. Och låt inte min framtida son bli varken narkoman eller vegetarian. Ja, han får inte missa livets fina sida. Grovt bröd, med ett några centimeter tjockt lager smör, en tredjedels burk saltgurka, samt en pannbiff ovanpå det.


Tack Gudde.


PS: Skänk en tanke till Över-Fisko.


/Das Mond.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards