Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Månen - 21 juli 2008 15:07

Då har man varit en riktig karlakarl dom två senaste dagarna som passerat. Brytit paneler till garageporten och hoppat framför ett tåg. Det är minsann inte lite saker man har att skryta om!
Fast jag har skrutit lite mycket om tåget, så det lägger jag ned nu.

Nu ska här skrytas om att jag brutit panel till garageporten! Det var spännande och manligt.
Klart! Då har man även skrutit om det då. Vad ska man nu skryta om?
Kanske att min mormor ska åka till Gammelvala tillsammans med mamma? Japp. Det får det bli.

Min coola mormor ska åka på sin första utflykt på några månader, för annars bor hon inne i ett hus hela dagarna och är tyst och löser korsord.
Där bor hon tillsammans med hundraåringar och andra pensionärer.

Mormor är en väldigt gammal typ, eller i alla fall verkar hon vara det. Hon är bara runt 80. Eller kanske 85. Jag vet inte, men hon bor i alla fall i servicehem.
Hon har nyligen skaffat en kompis, och det kan hända att det är den första hon pratat med sedan morfar dog i Augusti. Jovars, mamma, morbror och annat folk, det pratar hon med, men vi bor inte på servicehem.
Det är i alla fall mina tankar, eftersom hon knappt pratar när man besöker henne.
Hon verkar vara en tystlåten typ, helt enkelt.


En dyster person som löser korsord. Eller kôrsord som det heter i hennes mun.
Jaja. Nu vill ni veta om ni är släkt med mig, eller inte. Det är ni nog inte!
Jag har för övrigt lite släktingar i Arvika. Och i Göteborg, samt Lund.

Peace.

/Fishyboy 2000.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards